40 yaşında ve Hala Formda

matt1

Ron Mathews lisede cılız bir adamdı. Güçlenmek için ağırlık çalışmaya başladı ama ilk başta durumu pek iç açıcı değildi. “Ne tek bir barfiks çekebiliyordum ne de dips yapabiliyordum. Bench press’te boş barı bile kaldıramıyordum,” diyor günümüzde yüz beş kiloluk bir kas yığını olan adam. “Ama iyi bir koşucuydum.” Utah Üniversitesi’ne gittiğinde boyu 1.88 ve kilosu da 75’ti. Kuvvet koçunun ne yapılması gerektiğine dair bir şüphesi yoktu. “Ron, spor salonuna geleceksin ve ben tamam diyene kadar da oradan çıkmayacaksın,” demişti Mathews’a. Bu çalışma azmi üniversiteyle birlikte sona ermedi. “Spor salonuna üye olacak param olmadığından ben de orada işe başladım,” diyor. “O tarihten sonra da salondan hiç çıkmadım.”

Ron Mathews şu anda 46 yaşında. Ancak başarılı ile dolu günlerinin geride kaldığını düşünüyorsanız, geçtiğimiz seneCrossFit Games’i kendi sınıfında (45-49 Masters’) üçüncü olarak bitirdiğini hatırlatalım. Ayrıca Hollywood ünlülerini de çalıştırıyor: Joe Manganiello ve Hugh Jackman onun çalıştırdığı yıldızlardan sadece ikisi. Mathews tüm başarılarına rağmen hala daha iyi olmak için günde 4 idman yapıyor. İşte Ron Mathews’in örnek bir antrenman programı.

Antrenman
1. Isınma ve mobility antrenmanı

2.METCON (metabolic Condition) antrenmanı

Barfiks ve vücut ağırlığı ile bench press.

Her hareketi 10 tekrar yaptıktan sonra, dinlenmeden tekrar sayılarını 9-8-7 diye düşürerek sıfıra varıncaya kadar devam ederim.

3. Dev setler

Örnek bir dev set olarak cable flye, şınav ve cable row’u gösterebilirim. Toplam 4 set, 10 tekrar (her hareketi) yaparım.

4. Süper set

Bar dips ve tek kolla dumbbell row hareketlerini, aralarında dinlenmeden 4 set/ 10 tekrar yaparım.

5. Karın

Günü mutlaka karın eğersizleri ile tamamlarım.