Ağırlık Antrenmanı İle Yağ Yakın

Kardiyo antrenmanından hepimiz nefret ederiz. Ancak kilo vermek için kardiyo egzersizleri mutlaka gereklidir değil mi? Yapılan yeni araştırmalara kulak verirseniz, ağırlık çalışma programı ile daha fazla kalori yakmanız mümkün olabilir.

Journal of Strength and Conditioning Research’te yayımlanan bir araştırmaya göre, ağırlıkları yavaş ama tempolu şekilde kaldırıp indirerek yaptığınız ağırlık antrenmanları, daha fazla yağ yakmanızı sağlıyor. Ağırlık antrenmanları sırasında ağırlığı iki saniyelik bir sürede kaldırın ve aynı sürede geri indirin. Hareketin hiçbir noktasında duraklamayın. Bu şekilde çalıştığınızda sürekli olarak gerilen kaslarınıza kan akışı azalır. Kaslarınız oksijensiz kalır. Bu aslında iyi bir şey çünkü kaslarınızın bu duruma verdiği tepki, yavaş kasılan kas liflerini büyütmektir. Bu lifler yüksek derecede mitokondri (yağdan enerji üreten hücresel motorlar) içerir. Daha fazla mitokondri, daha hızlı kilo vermek demektir.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir