Aktör ve Dövüşçü; Micheal Jai White

“Eğer Brooklyn sokaklarında büyüdüyseniz, güçlü olmaktan başla bir seçeneğiniz yoktur. Hele ki 70’lerde…” diyor Michael Jai White ve ekliyor: “Eğer doğuştan kavgacı biri değilseniz, sokaklar size bunu öğretir. Ben kendine güveni olmayan bir çocuktum. Dövüş sanatları benim zırhım oldu.”

Michael Jai White yedi yaşında karete ve jiu jitsu yapmaya başlamış. Üstelik derslere ailesinin zoruyla değil, tam aksine, onların haberi olmadan gidiyormuş. “Annem dövüş sanatları ile ilgilenmemi istemiyordu. Sanırım sokakta kavgaya girip kendimi incitmemden korkuyordu.”

Michael Jai White 13 yaşına geldiğinde artık kara kuşak sahibi ve yetişkinlerle maç yapabilir seviyedeki bir dövüşçü haline gelmiş. Bu onun farklı yedi disiplinde daha alacağı siyah kuşakların ilkiydi.

Michael Jai White, ekranda göründüğünün aynısı; 106 kg kas kütlesine sahip bir canavar. Acemi gözler onu bir vücut geliştirme sanabilir. Ancak onun vücudundaki kaslar sadece gösteriş amaçlı değil. Her kas lifi, farklı bir hareketi daha hızlı ya da daha güçlü yapabilmesi için orada.

jai2

Herkesin hayal edeceği bir vücuda sahipsiniz. Kas kütleniz oldukça fazla ama buna rağmen çok hızlısınız. Bunu nasıl sağlıyorsunuz?
Patlayıcı kuvveti geliştirecek hareketler yapıyorum. Antrenmanının beli bölümlerinde ağırlıkları yavaş indirip, olabildiğince hızlı kaldırıyorum. Hatta o kadar ki, bench press ya da squat gibi hareketlerde bar en üst noktada yukarı fırlıyor. Kendimi bir sprintere benzetiyorum. Onların da kas ağırlıkları çok fazla, vücutları define ama tüm o kas ağırlığı bir görevi başarmak için hizmet ediyor.

Tekrar ve ağırlık sayılarınız nasıl?
Genellikle tek tekrarda kaldırabileceğim ağrılıkların %65’i ile, 12-15 tekrar yapıyorum. Ancak benim için rakamlardan daha önemli olan şey antrenmanın kalitesi. Hareket aralığını nizami olarak yapıyor, tepe noktasında kaslarımı sıkarak bekliyorum.

jai3

Antrenman programı
White, antrenmanlarını sıklıkla değiştiriyor. Aşağıdaki tablo sadece bir örnek. Setler arasındaki dinlenme süresini bir dakikadan fazla tutmayarak, spor salonunda hızlı hareket ediyor.

White antrenman yaptığı günlerde aç karnına 40 dakikalık kardiyo yaptığını da hatırlatalım. Ek olarak, White haftada iki ya da üç kez dövüş sanatları ya da boks çalışıyor.

jai

White’ın antrenman dağılımı ise şu şekilde;
Pazartesi: Sırt
Salı: Bacaklar
Perşembe: Göğüs, Triceps
Cuma: Omuzlar, Biceps