Alt Karın Kasına Odaklanın

Facebook sayfamız üzerinden aldığımız soruları yanıtlamaya devam ediyoruz.

Soru: Alt karın kaslarını çalıştırmada sıkıntı yaşıyorum. Hangi hareketi önerirsiniz?

Cevap: Unutmayın, rectus abdominis –six pack’in asıl adı– büyük bir alanı kaplar, o nedenle de tüm kası gerektiği gibi çalıştırabilmek için farklı egzersizler kullanmanız gerekir. Çoğu kişi crunch gibi eski usul egzersizlere yönelir. Crunch iyidir ama karın bölgesindeki kasılmanın çoğu karın yukarı doğru hareket ettiğinden üst ve orta bölgede gerçekleşir. Eğer alt karın kaslarını hedef almak istiyorsanız reverse crunch hareketi gayet iyi bir seçenektir. Doğru yaptığınızdan emin olmak için aşağıdaki talimatlara uyun.

  1. Yere uzanın ve bacaklarınızı dümdüz havaya kaldırın. Sırtınızın kavisiyle yer arasında boşluk kalmamasına dikkat edin.
  2. Ayaklarınız yüzünüzün üzerine gelecek şekilde kalçanızı yerden kesin. Kalçanızı tekrar yavaşça yere indirin ve belirtilen miktarda tekrarı tamamlayın.