Antrenman Sonrası İdeal Öğün

Bir antrenman daha bitti. Büyük bir yorgunlukla eve geldiniz. Şimdi kaslarınızı besleme vakti. Peki ne yiyeceksiniz? Size protein değeri yüksek, karbonhidratı ise ihtiyacınız ile sınırlı bir tarif hazırladık. Yani tam sporcu adama göre.

Tarifte 150 gram brokoli bulunuyor. Yerine dilerseniz bürüksel lahanası ya da kuşkonmaz kullanabilirsiniz. Tarifin protein ve karbonhidrat değerleri 90 kg ağırlığında biri için tasarlanmıştır. Bir beslenme uzmanından destek alarak kendi ağrılığınız için gerekli makro değerleri hesaplayarak değişiklikler yapabilirsiniz.

Brokolili Tavuk

Malzemeler:
100 gr kepekli pirinç
150 gr küçük küçük kesilmiş tavuk göğsü
2 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı
150 gr brokoli
Tuz ve baharat 

Tarif:

1. Küçük bir kâsede tavuğu 1 tatlı kaşığı zeytinyağına bulayıp tuz ve biber ekleyin.
2. Tavuk etini tavaya koyun ve orta-yüksek ateşte içinde pembelik kalmayana kadar pişirin.
3. Brokoliyi haşlayın ya da mümkünse buharda pişirin.
4. Brokoliyi doğrayın ve daha sonra onu bir kâsede tavuk eti ve pirinçle karıştırın. Zeytinyağının kalanıyla beraber tuz ve biber de ekleyin ve karıştırın. Yemeğiniz hazır.

Besin değerleri:
Kalori: 482 kcal
Protein: 44 gr
Karbonhidrat: 45 gr
Yağ: 14 gr
Lif: 8 gr