Antrenmanda Tükenmemek İçin Almanız Gereken Takviye

Antrenmanın ortasında yoruluyor musunuz? O zaman size performansınızı artıracak bir takviye tavsiye edelim; Taurin.

Bugün hangi pre-workout ürününü kullanırsanız kullanın, içinde taurin olduğunu görürsünüz. Taurin esansiyel bir amino asittir. Bu hayatta ilk içtiğini şey olan anne sütünde de yoğun miktarda bulunur (şaşırtıcı geldi değil mi 🙂 ).

Diğer amino asitler kadar popüler olmasa da, aslında en eski takviyelerden biridir. 1827 yılında bir bilim insanları tarafından boğanın safrasından elde edilmiştir. Sizi şaşırtmaya devam edelim. Hatta ismi de bu yüzden “taurus” (boğa) kelimesinden türetilmiştir.

Amerikan Beslenme Ve Diyetetik Birliği sözcüsü Roberta Anding “Diğer amino asitlerin aksine kas yapımına destek olmaz, çünkü başka amino asitler ile bir araya gelerek protein zinciri oluşturmaz” diyor ve ekliyor; “Taurinin en önemli faydası atletik performansı geliştirmesidir. Ayrıca iyi bir antioksidandır.”

Yapılan araştırmalar taurinin fiziksel dayanıklılığı artırdığına işaret ediyor. Bu da daha uzun süre, daha şiddetli antrenman demektir. Japon bilim insanlarının 2003 yılında 11 erkek üzerinde yaptıkları araştırmada, deneklerden tükenene kadar bisiklete binmeleri istenmiş ve performansları not edilmiş. 7 günlük taurin takviyesinin ardından denekler tekrar bisiklet üzerine çıkmış ve VO2max seviyelerinin (yani fiziksel fitness seviyelerinin) yükseldiği gözlemlenmiş.

Peki taurin için hangi takviyeyi kullanalım?
Yazının başında belirttiğimiz üzere pre-workout’ların içinde taurin bulunur ancak miktarları son derece düşüktür. Bu yüzden size tavsiyemiz BIGJOY Taurine Powder olacak. Kısa bir süre önce piyasaya çıkan bu ürün %100 saf taurin içeriyor. Aroması yok. Yani bizim gibi antrenman öncesinde ve sonrasında protein tozu içiyorsanız, içerisine ekleyerek kendi karışımınızı yapabilir, aldığınız protein tozunu bir pre-workout’a çevirebilirsiniz. Her porsiyonunda 3.000 mg taurin bulunuyor. Tavsiye edilen rakam da zaten bu. Mutlaka bir göz atın deriz.

taurine