Bacak Gününden Sonra Oluşan Ağrıları Azaltın

Eğer bacak antrenmanından sonraki günlerde yerinden zor kalkıyor ya da güçlükle merdiven çıkabiliyorsanız siz de diğer pek çok kişi gibi gecikmeli kas ağrısı denen DOMS’tan mustarip oldunuz demektir. DOMS, her kas grubunda olabilir ama squat, lunge ve leg press’deki gibi hareketlerden sonra daha yoğun olarak hissedilir.

Antrenman yapmaktan vazgeçerek bu ağrılardan kurtulamazsanız aksine ağırlarınızın çözümü spor salonunda duruyor olabilir; bisiklet. Kaliforniya Eyalet Üniversitesi’nde –Fullerton– yapılan bir araştırmaya göre, DOMS’a neden olacak bir bacak antrenmanının hemen ardından bisiklette orta yoğunlukta kardiyo yapan deneklerin bacak kuvvetleri, düşük yoğunlukla kardiyo yapan ya da hiç yapmayan deneklere kıyasla normal seviyesine daha çabuk (bir gün önce) dönmüştür.

Araştırmacılar, orta yoğunluklu kardiyonun etkilenen bölgelere giden kan miktarına bağlı olarak hasarlı kas dokularına giden besin miktarını artırmakla kalmayıp egzersizin yan ürünleri olan atıkları da (laktik asit gibi) temizleyerek düzelmeyi hızlandırdığını düşünmektedirler.

Dolayısıyla bir bacak antrenmanından hemen sonra ve ertesi gün 20 dakika sabit bisikletle orta yoğunlukta kardiyo yapın. Bisiklete binme düşüncesi sizi heyecanlandırmıyor olabilir ama sonrasında kendinize teşekkür edeceksiniz.