Baklavalar Nasıl Çıkar?

Yanlış inanış; Karın egzersizlerini yüksek tekrarlı olarak yapmalısınız

Gerçek; Kaç tekrar olursa olsun, sürekli aynı hareketi yapmak gelişiminizi yavaşlatır. Karın kaslarınızı doğru çalıştırmak demek, çok tekrar yapmanız anlamına gelmez. Karın kaslarınızı geliştirmek için çalışmalarınızı zamanla zorlaştırmalısınız. Bunun için ağırlıklarla çalışabilir ya da daha zor egzersiz versiyonlarına geçebilirsiniz. Mesela antrenman programınıza üçlü plank kombinasyonunu ekleyin. Önce düz sonrada sağa ve sola side plank hareketlerini bir tur halinde yaparak karın kaslarınızı zorlayabilir ve daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz. Her plank egzersizini on beş saniye yaparak işe başlayın ve zamanla bu süreyi bir dakikaya kadar çıkarmayı hedefleyin. Bunu başardıktan sonra set sayılarını artırın ve dinlenme sürelerini kısaltın.

Yanlış inanış; Karın kası yapmak için mekik çekmek gerekir.

Gerçek; Mekik türü egzersizlerde özellikle bel bölgeniz için sakatlık riski oldukça fazladır. Öte yandan zaten bu egzersizlerde sanılanın aksine karın kaslarınızı en iyi çalıştıran egzersizler değildir. Çünkü bu egzersizlerle bel bölgenizdeki diskleri sürekli zorlarsınız, böylece karın kaslarınıza binen yük azalır. Bu yüzden plank gibi belinizi sabit tuttuğunuz egzersizler merkez bölgeniz için daha faydalıdır. Bu egzersizlerde bütün işi yapan karın kaslarınızdır. Ayrıca sırtınızdan ve belinizden sakatlanma ihtimali de çok düşüktür. Üstelik bu tür sabit durmaya dayalı egzersizler merkez bölgenizin yan taraflarında bulunan kasları da etkili bir şekilde çalıştırmanızı sağlar. Bu da sizin hem genel performansınızı hem de squat ve deadlift gibi hareketlerde gösterdiğiniz performansı üst seviyeye taşımanıza yardım eder. Karnınızın yanındaki kasları çalıştıracak bir başka hareket ise; farmer’s walk. İki elinize ağır bir dumbbell alın ve vücudunuzun duruşunu bozmadan uzun bir mesafe yürüyün. Bu hareket hem yan kaslarınızı çalıştıracak hem de kalori yakmanızı sağlayacak. Yalnız sizi bir konuda uyaralım: Herhangi bir karın programına başlamadan önce sırt ya da bel bölgenizde ağrılar varsa, mutlaka bir fizyoterapiste görünün.