BCAA Ne İşe Yarar?

BCAA’lar lösin, izolösin ve valin adlı amino asitlerden oluşurlar. Bu üç amino asit –lösin, izolösin ve valin– kas büyümesi için en büyük önemi taşıyan amino asitlerdir. Bunun nedeni sadece kas proteininin yapıtaşları olmaları değil aynı zamanda bazı işlevlerinin kas büyümesine ayrıca yardımcı olmasıdır. Üçü içinde en önemli olan ise lösin’dir; araştırmacılar onun kas-protein sentezini başlatan bir düğme görevi gördüğünü tespit etmişlerdir. Vücudun antrenmandan hemen sonra BCAA’lara ihtiyaç duymasının bir nedeni de budur. Diğer bir neden ise üçünün işbirliği yaparak antrenmandan sonra kortizol seviyesinin artışını engelliyor olmalarıdır. Zorlu bir antrenmandan sonra vücudunuz çeşitli hormonlarla dolar. Bu hormonlardan bazıları, testosteron gibi, anaboliktir (kas yapıcı). Bazıları da, kortizol gibi, kataboliktir (kas yıkıcı). Kortizol ayrıca testosterona da müdahale ederek seviyesini düşürüp kas büyümesini artırma yeteneğine engel olur. Antrenmandan sonraki ana hedef testosteron seviyesini azamiye çıkarırken kortizol seviyesini de asgariye indirmektir. Antrenman sonrası shake’ine eklendiği zaman BCAA’ların da yaptığı işte budur.

Her ürün için geçerli değildir ama kaliteli markaların protein tozları içerisinde BCAA sunmaktadır. 30 gramlık bir whey proteini karışımı tükettiğinizde 4-5 gram kadar lösin de almış olursunuz. Fakat kas-protein sentezinin en üst seviyeye çıktığından emin olmak istiyorsanız ilave BCAA da kullanabilirsiniz. Eğer piyasada aromasız  BCAA’lardan alırsanız, protein tozu ya da herhangi bir başka takviyenin (glutamin, pre-workout vs.) içerisine ekleyerek de kullanabilirsiniz.

bcaa2

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir