BCAA Sadece Protein Sentezi Mi Sağlar?

BCAA’lar yasız kas kütlesi ve performans artışı için ilk akla gelen takviyelerden. Ancak artık pek çok kişi BCAA’ları sanki bir preworkout gibi antrenman öncesinde ve sırasında kullanıyor. BCAA’ları faydalarını Bigjoy atletlerinden Mert Önen’e sorduk.

“Antrenman öncesinde kullanılmasının sebebi BCAA’ların diğer amino asitlerden farklı olarak karaciğer yerine kaslarda metabolize olması. Yani kaslar BCAA’ları yakıt olarak kullanır ve antrenmanda ciddi oranda enerji artışı sağlarlar.

Antrenman sonrasında tüketilen BCAA, büyüme hormonu igf-1 salgılanmasını arttırarak vücutta kortisolu baskılamaktadır. Bu sayede vücudun katabolik duruma geçmesini engeller ve protein sentezini artırır.

Ayrıca BCAA’nın kilo vermek için düşük kalorili beslenen kişilerde kas kayıplarını önlemeye yardımcı olduğu bilinmektedir. Özellikle katı bir diyet yapıyor, düşük kalorili besleniyorsanız vücudunuz enerji kaynağı olarak kaslarınızı kullanmaya başlar. Yani yağlardan kurtulmaya çalışırken kaslarınızı yakmaya başlarsınız. BCAA takviyesi bunun önüne geçer.

Haftada 4-5 gün sıkı antrenman, ağırlık antrenmanına önemli vakit ayıran üyelerimde, antrenman öncesinde ve sonrasına birer ölçek toplam 10 gram kullanmanın olumlu olduğunu gördüm

Eğer ihtiyacınızın bundan daha fazlası olduğunu düşünüyorsanız, mesela bir yarışmaya hazırlanıyor ya da çok az karbonhidrat tüketiyorsanız öğünlerle beraber de 1 ölçek tüketebilirsiniz.”