Bench Press İçeren Sadistçe Bir CrossFit Antrenmanı

Bench press fiziksel kuvvetin en yaygın barometrelerinden biri olsa da CrossFit’te en az kullanılan egzersizlerden biri olmuştur. Neden? CrossFit, sporcuların yüksek ağırlıkları kısa sürede uzak mesafelere hareket ettirmeleri üzerine kurulmuştur. Bunu sadece sırtınızda taşıdığınız ağırlık olarak düşünmeyin. Mesela snatch yaparken barı yerden alıp, vücudunuzun üzerine taşırsınız. Bench press bu tanıma göre snatch, thruster ya da clean’e kıyasla daha az kuvvet ürettiği için Crossfit’te çok yaygın değildir. Tabii bu bench press içeren ölümcül WOD’lar olmadığı anlamına gelmiyor.

Bench press hareketini kullanan CrossFit antrenmanlarından biri da Lynne’dir. İsmini 2003 yılında CrossFit ile tanışan ve hala CrossFit karargahının bir üyesi olan ufak ama güçlü bir powerlifter’dan alır. Onun adını taşıyan bu antrenman crossfit.com’da ilk kez Nisan 2005’te yayınlandı. Beş raunt boyunca vücut ağırlığınız ile maksimum tekrar bench press, ardından da maksimum sayıda pullup yapılır. Hareketler ve rauntlar arasında dilediğiniz kadar dinlenebilirsiniz; bu antrenmanda zaman unsuru yoktur.

Lynne zaman sınırı olmadığı için daha kolaymış gibi görünse de tahmin etmeyeceğiniz kadar zordur. Antrenmanda maksimum tekrarlı setler yapılır, muazzam bir kuvvet, kas dayanıklılığı ve tahammül gerektiren bir iştir. Antrenmana ismini veren Lynne bir seferinde şöyle demişti, “Üçüncü raunttan sonra kendimden nefret ettim.”

Pull up her türde yapılabilir –strict, kipping ya da butterfly. Pull up türlerindeki alışkanlığınıza bağlı olarak en iyi sonucu elde etmek için, genelde aynı set içinde, farklı teknikler seçebilirsiniz. Raunt başına yapılan tekrarları toplayarak bu antrenmanda skor verebilirsiniz. Mesela bir rauntta 10 tekrar bench press ve 12 tekrar pull up 22 puan edecektir.

lynee