Bisiklet Performansını Geliştir

Bisikletçiler için zamanı tersine döndürmek mümkün. Dizlerinizde bulunan ekstansör geliştirmek, performansınızı çok daha uzun süre korumanızı sağlıyor. European Journal of Applied Physiology’de yayımlanan bir araştırmada, 20’li ve 50’li yaşlarında bisikletçilere haftada üç kere 100 adet leg extension hareketi yaptırıldı. Üç hafta sonra 50’li yaşlarındaki grubun güç ve bisiklet performansı açısından kendilerini daha çok geliştirdikleri ve yaşa bağlı performans farkını azalttıkları görüldü. Araştırmanın yazarı Dr. Julien Louis “Yaşınız arttıkça kas gücü daha iyi muhafaza ediliyor” diyor. Bacak extension hareketi, diz bölgenizde bulunan ekstansör (uzatucu/açıcı) kaslarınızı çalıştırıyor. Bu kaslar pedalı aşağı iterken en aktif çalışan kaslardan biri. Tabi tek seçeneğiniz leg extension hareketi değil elbette. Bu kaslarınızı squat ve lunge hareketleriyle de çalıştırabilirsiniz. Peki ne kadar yapmalı? Leg extension (ya da diğer hareketleri) antrenmanınıza 10 tekrardan altı set olarak eklemeniz yeterli.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir