Box Jump Tekniğinizi Geliştirin

Box jump hareketini daha rahat yapmanın yolu, tekniğinizi geliştirmekten geçer. Ne düşündüğünüzü biliyoruz; “Box jump’ın da tekniği mi olur? Kutunun üstüne zıplıyorsun işte!”. Aslında olur. Tıpkı deadlift, snatch ya da clean hareketleri gibi, box jump’ı da hareketi daha kolay yapmanızı sağlayan bir tekniği vardır.

Box jump’ın en önemli aşaması ritmi ve tempoyu ayarlama kısmıdır. Kutunun üzerine zıplama, geri inme ve tekrar zıplama aşamasını bir bütün olarak düşünün. En çok hata yapılan yer yere geri indikten sonra dinlenmektir. Oysa ayaklarınız yere değer değmez, tıpkı üzerindeki baskı ile enerji biriktiren bir yay gibi, yukarı sıçramalısınız. Bu şekilde kutunun üzerine çıkmak için daha az enerji harcarsınız. Bu da uzun vadede daha fazla tekrar demektir. Eğer dinlenmek istiyorsanız, ki tekrar sayıları artınca isteyeceksiniz, kutunun üzerinde kalçanızı açarken dinlenebilirsiniz.

box jump

1. Kutunun üzerine zıplayın. Bu aşamada dikkat etmeniz gereken yer iki ayakla birden zıplamaktır. Çünkü içgüdüsel olarak gerilip tek ayak ile sıçramak isteyeceksiniz. Bu şekilde zıplamak, yarattığınız enerjiyi azaltır.

2. Kutunun tam ortasına zıplayın. İki ayağınız da aynı anda kutunun üzerine bassın. Kalçanızı açarak (hip extension) hareketi bitirin.

3. Kutudan inerken geriye zıplayabilirsiniz. Ancak aşil tendonunuza baskı yaratmaması için geri adım atarak da inebilirsiniz. Bu şekilde inecekseniz eğer, her tekrarda ayak değiştirmeyi ihmal etmeyin.