Cable Upright Row

Omuz kasları için iki tür hareket vardır: press hareketleri ve raise hareketleri. Bunların dışında ise arasında bir de upright row bulunur. Bu, raise’dan farklı olarak, çok eklemin devreye girdiği bir harekettir ve ustalık gerektiren bir egzersiz olarak kabul edilir. Dolayısıyla upright row, omuz antrenmanının ortasında geçiş için kullanılacak çok uygun bir harekettir. Bu egzersiz genelde bir barbell ile yapılır ama farklılık katmak içiniçin kablo kullanabilirsiniz. Upright row için ideal tutuş geniş olduğundan, bu omuz kaslarını yakacak egzersiz için uzun bir lat pulldown barı kullanın.

Nereleri çalıştırır?
Ön ve orta omuz kasları. 

Ne zaman yapılır?
Omuz antrenmanının ortasında, press hareketinden sonra ama raise hareketlerinden de önce.

Ne kadar yapılır?
3-4 set / 10-12 tekrar

Nasıl yapılır?
1. Bir kablolu istasyonda makarayı en alt seviyesine getirin ve ona bir lat pulldown barı bağlayın.
2. Barı omuz genişliğinde ve üstten tutuşla kavrayın.
3. Ayakta dik durur konumda ve dizleriniz hafif bükük şekilde başlayın, kollarınız önünüzde açık olsun.
4. Dirseklerinizi bükerek barı vücudunuz boyunca yukarı çekin. Üst kollarınız yere paralel konuma geldiğinde yavaşça başlangıç konumuna dönün.