Citrulline mi Yoksa Arginine mi Daha Etkili?

Sitrülin ve arjinin, preworkout ürünlerinin vazgeçilmez ikilisidir. Ancak son dönemde internet kulislerinde herkes sitrülini birkaç adım önde gösteriyor. Gerçekten de öyle mi? Gelin beraber inceleyelim.

Vücudumuz sitrülini, arjinin öncüsü olarak kullanılır. Yani sitrülin, arjinin üretiminde kullanılır. Arjinin, kan damarlarını genişleten ve kaslara daha fazla kan gitmesini sağlayan niktrik oksit üretimini tetikler.

Aklınıza şu soru gelebilir: “Sitrülin arjinine çevriliyorsa, neden direkt arjinin almıyoruz?” Basit bir şekilde ifade edecek olursak; arjininin emilimi çok daha zorlu bir süreçtir; önce ince bağırsak ve karaciğerden geçer. Sitrülin ise bu aşamaları baypas ederek direkt olarak kana karışır ve nitrik oksit (NO) artışını daha fazla sağlar.

Sitrülinin nitrik oksit üretiminde daha etkili olmasının bir diğer sebebi, arjininin bağırsakta ve karaciğerde bulunan arginaz enzimi tarafından kullanılmayacak şekilde parçalanmasıdır. Sitrülin ise karaciğeri baypas ettiği için arginaz hormonunun etkisine maruz kalmaz. Bu sayede NO seviyelerine daha fazla etki eder.

Yapılan araştırmalar da sitrülinin, nitrik oksit üretiminde arjinine kıyasla daha etkili olduğunu gösteriyor. Rakamlarla konuşacak olursak: Almanya’da yapılan bir araştırmaya göre arjinin yarısı kadar sitrülin kullanmak, kanda aynı miktarda nitrik oksit oluşmasını sağlıyor. Yine aynı araştırmaya göre 3 gram sitrülin, kandaki nitrik oksitin en yüksek seviyeye ulaşmasını sağlıyor. Araştırmaya buradan ulaşabilirsiniz.

Eğer siz de nitrik oksidin size faydalı olacağını düşünüyorsanız, içinde citrulline içeren bir preworkout alabilir ya da saf l-citrulline ürününü istediğiniz başka bir takviye ya da meyva suyunun içine ekleyerek kullanabilirsiniz.