Crossfit vs Fitness

CrossFit antrenmanları ile kasırgaların ortak noktaları nedir? İkisine de kadın isimleri verilir. Bu antrenmanlardan biri olan Cindy, CrossFit’in “benchmark” antrenmanlarından biridir. Antrenmanı mutlaka biliyorsunuzdur; 20 dakika içinde 5 barfiks, 10 şınav ve 15 squat’ı yapabildiğiniz kadar tekrarlıyorsunuz.

Kennesaw Sate Üniversitesi uzmanları Cindy antrenmanını incelemişler 20 dakika içinde ortalama olarak 261 kalori yakılabildiğini görmüşler. Araştırmanın başındaki kişi olan Brian Kliszczewicz, sadece vücut ağırlığı kullanılarak yapılan bir antrenmanın bu kadar yüksek kalori harcamaya imkan vermesinin sebebinin seçilen hareketler olduğunu belirtiyor; “sadece 3 hareket yapıyorsunuz ancak bu hareketlerin hepsi, fonksiyonel hareketler. Yani birden fazla eklemi ve kas grubunu çalıştırdığınız hareketler.”

Uzmanlar araştırmada sadece Cindy’i incelemekle yetinmemiş, onu ortalama bir fitness antrenmanı ile karşılaştırmışlar. Sonuçlarını aşağıdaki grafikte görebilirsiniz.

Grafiği incelemeden önce bir kaç noktanın altını çizmekte yarar var. Ortalama bir fitness antrenmanı 29 dakika olarak alınmış. Ülkemizde bu sürenin daha uzun olduğu konusunda sanırız herkes hemfikirdir. Gerçi set aralarında yapılan konuşmaları çıkarınca süre bir haylü düşüyor ama olsun.

Araştırmada belirtilen VO2 Max, maximal oksijen tüketimi demektir. Oksijen kullanarak yapılan aktivitenin ne kadar yoğun olduğuna işaret eder.

Son olarak Cindy ile karşılaştırılan fitness antrenmanının, çalışma istasyonunda kablolar ile yapılan fonksiyonel egzersizler olduğunu belirtelim. Yani barfiks hareketini biceps curl ile karşılaştırarak haksızlık yapılmamış.

crossfit vs fitness

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir