Dikkat! Bu Bir Motivasyon Konuşmasıdır

İçinde bulunduğumuz bu aylarda şimdiye kadar yılbaşında gaza gelip başlayanlardan çoğu bırakmış olur. Sitemizi ziyaret ettiğinize göre sizin onlardan biri olmadığınıza eminiz. Ancak siz de sakatlık, motivasyon ya da enerji eksikliğinden dolayı hayatınızda mutlaka bir duraklama dönemi yaşamışsınızdır. Bu sorunları tümden ortadan kaldırmak imkânsız olsa da bazı taktikler ile başarılı olduğunuz dönemleri uzatmanız mümkün. İşte o taktikler.

1. İstikrarlı olun
Unutmayın, taşı delen suyun gücü değil istikrarıdır. İstikrar her zaman için birinci sırada yer alır. İstikrar olmadan arada bir zirve yapabilirsiniz ama bunlar pek uzun sürmez. Önemli olan Pazartesi günü squat’ta ne kadar kaldırdığınız değil, bunu yorgun ve isteksiz olduğunuz akşamlarda yapıp yapmadığınızdır. Bazen değil, çoğu zaman ne yaparsanız o’sunuz.

2. Belli hedefleriniz olsun
“Kilo vermek” gibi genel ve ölçülemeyen hedefler belirlemeyin. 1 Temmuz’a gelene kadar kilomu yüzde 5 azaltacağım gibi kesin hedefleriniz olsun. Bir yere yazın ve her gün o hedefe bakın. Yazılı gördüğünüz zaman kafanıza daha iyi yerleşir.

3. Ve bu hedeflerin hepsi zayıflamak olmasın
Hiçbir tartı başarınızı ölçemez. Tek hedefiniz vücudunuzdaki yağ hücreleri ile ilgili olmasın. Bir antrenmanı daha kısa sürede bitirmek, 10 dakikada daha fazla mesafe koşabilmek, barfikste peş peşe 20 tekrar yapabilmek gibi hedefler koyun.

4. Kendinizi korkutun
Zannettiğinizden daha kuvvetlisiniz. Sürekli kullandığınız 12 kiloluk dumbbell’ları unutun. Bu sefer 24 kilo seçin. Bir şey olmaz, korkmayın.

5. Sabırlı olun
Eğer hedefinize erişeceğinize gerçekten inanırsanız erişirsiniz. Çalışmaya devam edin. İstediğiniz şeye sahip olamadığınız için sinirlenmek size hiçbir şey sağlamaz.

6. Bebek gibi olun
Aptalca gelse de, değil. Doğal beslen, erken yat, stres yapma… tüm profesyoneller böyle yapar.

7. Partner değiştirin
Bu en az programdaki diğer değişiklikler kadar önemlidir. Uzun süre aynı kişiyle çalışırsanız gevşersiniz. Bir süre sizden daha güçlü bir partnerle çalışın. Takıldığınız yeri aşmanıza yardımcı olacaktır.

8. Önleyici tedbirler alın
Esneme, foam rolling, kayropraktör ziyaretleri, masaj, –yani toparlanmanıza yardımcı olacak her şey. Biliyoruz antrenman bitiminde eve koşmak için can atıyorsunuz. Ancak bunları ihmal edenler günün birinde bedelini öderler.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir