Dolaylı Yoldan Karın Kaslarını Çıkar

Bazıları karın kaslarını ortaya çıkarmak için binlerce mekik yapılması gerektiğini zanneder. Profesyonel atletler ise karın çalışması onların antrenmanlarında küçük bir yer tutar.

Eğer beslenmeniz düzgün ama karın kaslarınız görünmüyorsa o zaman sorun çok fazla izolasyon hareketi yapmanız ya da makinelerle çalışmanız olabilir. Eğer vücudunuzun konumu sürekli sabitse ve destek alıyorsa karın bölgeniz vücudunuzu dengelemek zorunda kalmaz.

Ayakta yapılan egzersizleri deneyin ve squat, deadlift, overhead press ve bentover row gibi klasik güç artıran temel egzersizlere odaklanın. Tüm bu hareketlerde omurganızı korumak için merkez bölgeniz de devreye girecek ve başka kasları çalıştırırken aynı zamanda karın kaslarını da çalıştırmış olacaksınız ve canınız da mekik çekmekle sıkılmamış olacak.

Ayrıca karın kaslarına daha da şekil vermek için ayakta yapılan egzersizleri tek taraflı olarak yapın, örneğin one-arm overhead press ve single-leg deadlift gibi. Karın kaslarınızın yandığını hissedeceksiniz.

dolayli-karin

Karın Egzersizi İçermeyen Karın Antrenmanı
A ve B olarak adlandırılan eşli egzersizleri Süperset dönüşümlü olarak yapın.

1) Squat

2A) One Arm dumbbell overhead press

2B) Suspended one-arm row
TRX gibi bir suspended trainer’ı bir pullup bara bağlayın ve bir tutacağı tutun. Vücudunuzun 45 derece açıda asılı kalmasına izin verin. Göğüs kafesinizi tutacağa doğru çekin.

3) Single-leg deadlift
Bir dizinizi 90 derece büküp tek ayağınız üzerinde durun. Kalçanızı geri büküp yere doğru uzanın. Sırtınızı düz tutarak eğilebildiğiniz kadar eğilin.

4) Overhead plate carry
Ağır bir plakayı başınızın üzerinde tutup yürüyün. 30 saniye dinlenin ve toplamda 60 saniye yürüyene kadar devam edin.