Dövüşçülerin Karın Kasına Sahip Olun

Dövüşçüler, tüm atletler arasında en güçlü karın kaslarına sahip sporcular arasındadır. Öyle olmak zorundadırlar çünkü güçlü bir merkez bölgesi olmadan güçlü tekme ya da yumruk atmanın, minder üzerinde rakip ile boğuşmanın imkanı yoktur. Peki dövüşçülerin antrenman programında karın kasları ve merkez bölgesi için hangi hareketler bulunuyor? Mekik mi? Emin olun içlerinden hiçbiri o kadar bir merkez bölgesine mekik çekerek kavuşmuyor. Dövüşçüler karın bölgelerini dövüş hareketlerinin benzeri olan hareketlerle çalıştırırlar. Mesela puncher’s pushup gibi. Siz de benzer şekilde çalışıp her işin altından kalkabilecek güçte bir merkez bölgeye sahip olabilirsiniz.

Nasıl yapılır?
Ayaklarınız açık halde şınav konumuna geçin. Sol elinizi bir sağlık topunun üzerine koyun. Şınav çekin. Alt noktadan hızla yükselin ve sol elinizle topa yüklenerek vücudunuzu destekleyin. Hemen sağ kolunuzu önünüze doğru uzatın. Bu arada kalçanızın dönmesine izin vermeyin. Bir saniye böyle durmaya çalışın. Taraf değiştirip devam edin.

Kalçanızın dönmesine engel olmak merkez bölgedeki kasları vücudu dengelemeye zorlar ve izometrik karın kası kasılmaları dövüşçülere karın bölgesinde tekme, yumruk ve diz darbelerine karşı koymaları için gereken sertliği sağlar. Puncher’s pushup’ı 5 tekrarlı (her iki tarafa) 3 set halinde birkaç hafta yaptıktan sonra arkadaşlarınızdan gelişmenizi sınamalarını isteyebilirsiniz 🙂

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir