En İyi Kardiyo Antrenmanı Kürek Olabilir Mi?

Pek çok kişi kardiyo antrenmanı yapacağı zaman, salondaki kürek makinesinin yanından geçip doğruca koşu bandına gider. Bu büyük bir hatadır: Rowing tüm vücudu çalıştıran nadir hareketlerden biridir. Hızla yağ yakımı sağlamanın dışında tüm vücudu çalıştıran nadir kardiyo egzersizlerinden biridir. Düzgün yapıldığında biceps’leri, sırt kaslarını, spinal erektör kaslarını, merkez bölgeyi ve bacakları aynı anda çalıştırır. İster hiit kardiyo olarak ister sabit tempo ile yapın– kalbiniz tüm kaslara kan gönderebilmek için tüm hızıyla çalışmaya başlar. Böylece nabız ve oksijen açığı artar ve bu da antrenman bittikten çok sonra bile vücudun yağ yakmaya devam etmesini sağlar. Rowing tekniği zannedildiğinden biraz daha zordur. Düzgün yapabilmeniz için onu üç safhaya ayırdık: Çekiş ve toparlanma safhası.

1. Hazırlık: Oturun, ayaklarınızı sabitleyin ve tutacağı iki elle (üstten tutuş ile) kavrayın. Dizlerinizi bükün ve kollar tam açık halde öne kayın. Vücudunuz yer ile 90 derece açı yapmalı. Bu aşamada bacaklarınızı, sıkıştığında güç biriktiren bir yay gibi düşünün.

2. Çekiş: Hızla bacaklarınızla kendinizi patlayıcı bir şekilde itin. Bacaklarınız tamamiyle açıldıktan sonra sırtınızdaki kavisi bozmadan hafif geriye yatın ve tutacağı göğsünüze doğru çekin. Tutacak göğsünüzün hemen altında olmalı. Kollarınızı yana açmayın, göğüs kafesinizin hemen yanında tutun. Patlayıcı bir şekilde yapacağınız için bu safha kısa sürecektir.

3. Toparlanma: Kulağa garip gelse de en zor aşama budur. Hareketleri şimdi tam tersi sıra ile yapacaksınız. Önce kollarınızı hareket ettirerek tutacağı göğsünüzden uzaklaştırın. Kollarınız tamamıyla düz olduğunda, dizlerinizi kırarak koltuğu tekrar öne kaydırın. Bunları yaparken, kambur durmayın, sırtınızdaki doğal kavisi bozmayın. Unutmayın, bu safha dinlenip enerji topladığınız safhadır. O yüzden çekiş safhasından iki kat uzun sürmeli.

 

 

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir