En Önemli Triceps Egzersizlerinden Biri

Her zaman vurgularız, kol kası yapmanın yolu, arka kol hareketlerinden geçer. Sizi hedefinize ulaştıracak en önemli triceps egzersizlerinden biri de seated overhead extension’dır. Sebebi başınızın üzerinde yaptığınız bunun gibi hareketlerin triceps’in gelişime en açık kısmı olan uzun başını çalıştırmasıdır.

Nasıl yapılır?
Dik oturun ve barı üstten tutuşla kavrayın, daha sonra başınızın üzerine kaldırın. Dirseklerinizi bükerek barı başınızın arkasına, hemen trapezlerin üzerine getirin, dirsekleriniz tavanı işaret etsin.

Dirseklerinizi açarak barı başınızın üzerine kaldırın, kollarınız yukarıda tam olarak açılmalıdır. Bir saniye durduktan sonra başlangıç konumuna dönün.

triceps2

Tüyolar
Dirsekleriniz hareket boyunca sabit olmalı, yukarıyı ve ileriyi göstermelidir. Yanlara açılmalarına izin vermeyin.

Güvenlik için başparmak kilitli tutuşu kullanın. Biraz daha rahatsız olsa da sizin için çok daha emniyetli olacaktır.

Hareket omuzlarınızda değil dirseklerinizde olmalıdır. Ağırlığı, kollarınızı ileri çekerek ya da kaydırarak kaldırmaya kalkmayın. Hareket sürekli triceps’lerde olsun ve trapezleri aşağıda tutmak için çaba sarf edin.