Geniş ve Dar Tutuşun Farkı Nedir?

Çok az kişi biceps kasının omuz bölgesindeki farklı noktalardan başlayan ve dirsek ekleminden geçen ortak tendon üzerinde birleşen iki baştan oluştuğunu bilir. Bu başlardan hangisini öncelikli olarak çalıştıracağınızı biceps hareketlerin yapılış şeklini değiştirerek belirleyebilirsiniz, örneğin barbell’in tutuş mesafesi.

Barbell curl’de tutuş mesafesini değiştirmek kolların dönüşünün derecesini değiştirir. Omuz hizasından daha geniş bir tutuş kullandığınızda kollarınız omuz eklemlerinden dışa döner, buna dışa dönüş denir. Bir araştırmaya göre, dışa dönüş ne kadar çok olursa (tutuş genişliği ne kadar fazlaysa) biceps’in iç (kısa) başı o kadar çok devreye girer. Barı omuz hizasından daha dar şekilde kavradığınız zaman kollarınız içe döner, bu durum da içe dönüş olarak bilinir. Araştırmalara göre, içe dönüş ne kadar çok olursa (tutuş genişliği ne kadar daralırsa) biceps’in dış (uzun) başı o kadar çok devreye girer.

Biceps’sin uzun başı, hacim olarak daha büyüktür. Pazunuzu sıktığınız zaman tepe görünen kısmını oluşturur. Kısa başı ise, kollarınıza yoğunluk sağlayan kısımdır.

Tutuş mesafelerinin bu etkilerini bilmek size barbell curl yaparken dilediğiniz zaman biceps’in iç ya da dış başına odaklanma imkanını verir. Mesela eğer hedefiniz biceps tepesini geliştirmek ise biceps’in dış başını çalıştırmak için omuz hizasından daha dar tutuşu kullanabilirsiniz.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir