Halata Tırmanma Teknikleri

CrossFit antrenman programındaki pek çok harekette olduğu üzere halata tırmanma (ipe tırmanma) hareketi de teknik ve gücün mükemmel bir birleşimidir. Doğru teknik güç eksikliğini telafi edemediği gibi saf kuvvet de kötü tekniği telafi edemez. Eğer güç konusunda sıkıntı yaşamıyor ancak tekniğiniz zayıfsa, size yardımcı olabilecek ipuçlarını bir araya getirdik.

1.Hazırlık
Halata tırmanma hareketinin iki yolu vardır ve genelde ayağınızı ipe sarış şeklinizle ayrılırlar. İspanyol sargısı (1) biraz daha zor ve yavaştır ancak bacaklarınızdan daha fazla kuvvet almanızı sağladığı için harekete yeni başlayanlar ve üst vücut kuvveti yeterli olmayanlar için uygun bir tekniktir. Rus sargısını (2) ise daha ileri seviyedeki sporculara tavsiye ediyoruz.

halat5

İpi olabildiğince yüksekten tutarak başlayın. (A) İpi bacaklarınızın arasında tutun, baskın dizinizi olabildiğince yukarı kaldırıp o ayağı ipin önünden geçirip ipe dolayın. (B) Boştaki ayağı diğerinin üzerine koyup ipi ayaklarınız arasında sıkıştırın. Bu noktada bacaklarınızın üst kısmı ile gövdeniz, sanki otururmuş gibi 90 derece olmalı. Dizleriniz fotoğraftaki gibi 90 derece olmak zorunda değil. Bazıları bacaklarını sanki kanepede otururmuş gibi uzatırlar. Bu versiyonu da doğrudur. Bu pozisyonda ipi sıkıca kavramış olduğunuzdan kollarınıza fazla yüklenmeden havada durmaya devam edebilirsiniz.

halata-tirmanma1

Ayağınızı ipe nasıl dolayacağınızı buradan görebilirsiniz.

halata-tirmanma1

2.Tırmanma
(C) Yukarı hareket etme vakti geldi! Ayağınızdan kuvvet alarak kendinizi yukarı doğru iterken, ellerinizle kendinizi yukarı doğru çekin (D) ) Şimdi sıra tekrar bacaklarınızı yukarı çekmekte. Kollarınızla ipi sıkıca kavrayın. Çünkü kısa bir süreliğine gücü ellerini üstlenecek. İpin hareket etmesine yetecek kadar ayağınızı gevşetin ve ayağınızı ipin üzerinde yukarı doğru kaydırın. Tekrar sertçe bastırıp ipi sabitleyin. Dilerseniz ayağınızı ipten kurtarıp, daha yukarı bir noktada ipe tekrar dolayabilirsiniz. Bu noktada (B) konumunun aynısında, sadece yerden daha yukarıda olacaksınız. Hareketleri aynı sırada tekrarlayarak en yukarı kadar tırmanabilirsiniz.

halata-tirmanma2

Kollarınızla kendinizi taşıyın ve ayaklarınızı yukarı çekin.

halata-tirmanma3

3.İniş
Ayaklarınızla ipi sıkıca tutarak, ellerinizle kendinizi aşağıya indirerek çömelin. Kalçanızı topuklarınızın üzerine getirin. İpin hareket etmesine yetecek kadar ayağınızı gevşetin ve ayağınızı aşağı doğru kaydırın.

halata-tirmanma2

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir