Hedef Daha Yüksek Biceps’ler

Spor salonunda en çok çalışılan hareketlerin başında kol kası gelir. Ve biceps hareketleri yapanlara neden bu kadar çok çalıştıklarını sorsak, büyük bir ihtimalle “bicepslerin daha yüksek olması için” cevabını alırız. Biceps zirvenizin şekli büyük ölçüde genetik yapınıza bağlı olsa da bu, elinizdekini geliştiremeyeceğiniz manasına da gelmez. Önemli olan doğru biseps hareketlerini seçmektir. Biceps’leri sıktığınızda gördüğünüz zirvenin büyük bölümü uzun (dış) baştır. Curl hareketini, behind-the-back cable curl ya da incline dumbbell curl’de olduğu gibi, kollar vücudun arkasında yaparsanız uzun başı daha iyi izole edersiniz. Diğer bir faydalı teknik de, concentration curl ya da close-grip barbell curl’de olduğu gibi, kollar vücuda dönük  olarak curl yapmaktır.

Aşağıdaki programı, antrenmanınızda kol gününe ekleyebilirsiniz. Biceps’in uzun başına öncelik vermek için ilk hareket olan barbell curl’ü dar tutuşla (omuzdan daha dar) yapın. Son hareket olan dumbell concentration curl’de arada dinlenmeyin. Kol başına üç set tamamlanana kadar kolları dönüşümlü olarak çalışın.

kol-kasi

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir