Karın Kasları İçin İleri Seviye Egzersiz

Klasik karın kası egzersizlerinden sıkıldıysanız, size yeni bir önerimiz olacak; spread-eagle jackknife. Spread-eagle jackknife hareketinde bacakları açmak dik oturmayı güçleştirir ve gövdeyi kaldırmak için karın kasları ve kalça fleksörlerini devreye girmeye zorlar. Güçlü kalça fleksörleri daha güçlü tekme atmanıza (dövüş sporları ile ilgilenenler için), daha hızlı sprinte kalkmanıza (patlayıcı güç), deadlift ve squat gibi hareketlerde dengenizi korumaya yardımcı olur. Kısaca vakit ayırmanızı gerektirecek kadar önemlidir. Nasıl yapıldığına geçmeden önce uyaralım: Bu hareket yeni başlayanlara uygun değildir.

Nasıl Yapılır?
1. Bacaklarınız V şeklinde açılmış halde yere sırtüstü yatın ve kollarınızı da başınızın arkasına doğru uzatın.
2. Bacaklarınızı ve kalçanızı (patlayıcı bir şekilde) yerden kesin ve aynı anda situp yapın. Yukarı noktaya ulaştığınızda ellerinizi bacaklarınızın arasına getirin.

Eğer bacakları yerden kesmek size çok zor geliyorsa bu hareketi sadece dik oturarak, torso situp şeklinde de yapabilirsiniz. Ayrıca ayaklarınızla power rack’in destek kirişlerinden sabitleyebilir ya da bir partnerden ayaklarınızı sabit tutmasını isteyebilirsiniz. Zorluğu daha da artırmak için spread-eagle jackknife’ı (ya da situp’ı) başınızın üzerinde bir sağlık topu tutarken yapın.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir