Karın Kaslarını Sprinter’ler Gibi Güçlendirin

Karın kası yapma adına, spor salonuna giden pek çok kişi yanlış hareketler yapmaktadır. Özellikle son bir kaç sene içinde kalça fleksörlerini çalıştırmayan karın egzersizlerinin (mesele mekiğin farklı bir versiyonu olan crunch gibi) sizi hedefinize daha çabuk ulaştıracağınıza dair pek çok yanlış bir bilgi yayıldı. Kısa bir arama ile internette kalça fleksörlerinin önemi hakkında pek çok makale (İngilizce olarak) bulabilirsiniz.

Sahilde karın kaslarınızla herkesten bir adım öne geçmeyi istediğinizi biliyoruz ama kalça fleksörlerini antrenmanınıza dahil ederseniz gerçek hayatta da bir adım öne geçersiniz. Mecazi olarak söylemiyoruz. Yapılan bir araştırmada kalça fleksörlerini çalıştırmanın sprint performansınız % 3 ila 9 arasında artırdığını gösteriyor. Performansınızdaki artış sadece koşuda değil tüm sporlarda, CrossFit, basketbol, futbol vs. size faydalı olacağına emin olabilirsiniz.

Peki hangi hareketi yapmanız gerekiyor? Size önerimiz sprinter situp.

Nasıl yapılır?
Kollarınız yanlarda ve bacaklar öne doğru uzanmış halde sırt üstü uzanın. Olabildiğince patlayıcı şekilde dik oturur konuma gelin. Bunu yaparken aynı anda sol kolunuzu ileri ve sağ dizinizi de göğsünüze yaklaştırın. Hareketi tersine çevirin ama gövdeniz ya da bacağınızın bir an bile yere değmemesine gayret edin. Diğer taraf için tekrarlayın. Hareket bir ölçüde koşuyormuş gibi görünmenizi sağlayacaktır.
Bacakları ve kolları hareket ettirmenin neden olduğu dengesizlik merkez bölgeyi dengeyi sağlamak zorunda bırakır, hem kalça fleksöri kasları çalışır hem de karın kasları üzerindeki uyarılma da azalmaz. Başka bir kanıta mi ihtiyacınız var? Şampiyon sprinter’lerin karınlarına bakın. Hiç karın kasları kötü olanı gördünüz mü?