Kas Kütlesi; Bir Kadının En Yakın Dostu!

On yıllardır, spor yapan kadınların büyük bölümünün ana ilgi alanı kardiyo olmuştur. Daha sağlıklı bir kalp ve ince bir vücut isteyen kadınlar koşu, pilates ve zumba gibi çalışmalara yönelip kuvvet çalışmalarını görmezden gelmişlerdir. Geçen yıllarda kadınların kuvvet çalışması yapmasına dair görüşlerin değişmesiyle ağırlık çalışan kadınların erkeğe benzeyeceği düşüncesi de geçerliliğini kaybetmiştir. Crossfit topluluğundaki çoğu kadın kas kütlesi geliştirmenin son derece faydalı olduğunu ve yüksek yoğunluklu aralıklı çalışmayla birlikte yapıldığında muhteşem sonuçlar sağladığını biliyorlar. Peki, bir kadın spor hayatına ağırlık antrenmanı ekleyerek neler kazanır?

Kilo kaybı: Kadınlar sürekli kilo vermekten konuşur ama aslında bahsettikleri şey yağdır. Hepimizde yağ vardır (ve hayatta kalabilmemiz için olması da gerekir) ama hiç birimiz fazlasını istemeyiz. Kasın yağdan daha ağır olduğu sözü çok yaygın olsa da teknik olarak doğru değildir (İlk okulda hepimize sorulan ‘Bir kilo demir mi aha ağırdır bir kilo pamuk mu?’ sorusunu hatırlayın!). Aslında bir kilo yağ bir kilo kas dokusunun dört katı yer kaplar. O yüzden kadınların kuvvet çalışmasıyla elde edeceği şey kilo kaybı değil de yağ kaybı olacaktır. Kas kütlesindeki artış metabolizmayı hızlandırır. Kayda değer kas kütlesine sahip bir kadın çalışmadığı zaman dahi asgari kas kütlesine sahip bir kadından daha fazla kalori (ve yağ) yakar.

Kuvvet: Adından da belli değil mi? Kuvvet çalışması yapıyorsanız elbette kuvvetinizin artmasını beklersiniz. Ama bu kuvvet sadece kas gruplarına (özellikle de gözümüzle görebildiğimiz kaslara) has değildir. Kuvvet çalışması kemik yoğunluğunu (böylece kemik kuvvetini) ve buna bağlı olarak bağlantı dokularının kuvvetini artırır. Kalbimizin de bir kas olduğunu genelde unutsak da kuvvet çalışmasıyla kalbimiz de daha güçlü ve sağlıklı hale gelir.

Genç görünüm: Bu muhtemelen hiç aklınızda olmasa da kuvvet çalışması genç görünme konusunda da harikalar yaratabilir. 30 yaş civarında kas kütlesi zayıflamaya başlar. Yaşlandıkça hücrelerimizin tamiri daha çok zaman alır ki bu yüzden yaşlı insanlar daha küçük, kısa ve zayıf görünürler. Kas yapmak bu süreci yavaşlatıp sakatlanma riskini de azaltarak hücrelerinizi daha sağlıklı ve mutlu tutar. Eğer genç hissetmek ve görünmek istiyorsanız aradığınız şey ağırlık çalışmasıdır.

Güzel vücut: Güzelliği tanımlamak kolay değil ama sağlıklı bir vücudun (şekline ya da hacmine bakılmaksızın) güzel göründüğü de şüphesizdir. Kuvvet çalışmasının sağladığı kas kütlesi kişinin vücudunu şekillendirmesine izin veren tek dokudur. O yüzden bir kadın için kas kütlesine sahip olmak kusursuz bir fiziğe sahip olmakla eşanlamlıdır.

Amacınız ne olursa olsun kuvvet çalışmasının iyi bir hayat sürebilmek için gereken temeli atmaktaki önemi tartışılmazdır. O yüzden hanımlar derhal barbellleri kapıp potansiyellerinizi sonuna kadar kullanmaya başlayın (ya da devam edin!).

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir