Kas Kütlesini Artırmak İçin En İyi 3 Takviye

Her zaman söylediğimiz gibi; kas yapmak için en belirleyici iki faktör doğru beslenmeniz ve istikrarlı bir şekilde antrenman yapmanızdır.  Ancak büyüme potansiyelinizi en üst seviyeye çıkarmak için takviyelerden de yardım alabilirsiniz. Listeyi hazırlarken protein tozu ya da BCAA’ya yer vermedik. Çünkü bu ürünlerin faydaları hakkında yazı okumaktan sıkıldığınıza eminiz. İşte size whey proteini tozu ve bcaa haricinde etkisini hissedebileceğiniz 3 önerimiz var

1- Beta-alanine

Neden listede: Beta-alanine, vücutta diğer bir amino asit olan histidine ile birleşerek carnosine’i oluşturur. Araştırmalar, carnosine seviyesi daha yüksek olan kasların daha güçlü ve dayanıklı olduğunu göstermiştir. Carnosine kas liflerinin daha güçlü kasılma ve bunu yorulmadan daha uzun süre yapma yeteneklerini artırmaktadır. Birkaç araştırmada, beta-alanine kullanan sporcuların kaslarındaki güç ve kuvvetin arttığı görülmüştü. Daha sonraki bir araştırmada ise kreatinle birlikte beta-alanine alan deneklerin sadece kreatin alanlara kıyasla daha fazla kas yapıp daha çok yağ yaktığı tespit edilmiştir.

Etkisi nasıl en üst seviyeye çıkarılır: Antrenmanlardan hemen önce ve sonra kreatinle beraber 2-3 gram beta-alanine alabilirsiniz. Antrenman yapmadığınız günlerde kahvaltıda kreatinle birlikte 2 gram alın.

2- Nitrik oksit artırıcı

Neden listede: Nitrik oksit (NO), tüm vücutta bulunan ve pek çok işlevi olan bir moleküldür. Vücut geliştiricileri en çok ilgilendiren özelliği ise kan damarlarını genişleterek kaslara daha fazla kan ve dolayısıyla oksijen, besin, anabolik hormon ve su gitmesini sağlamasıdır (kanın çoğu sudan oluşur). Bu size antrenman sırasında daha fazla enerji, kas şişkinliği ve antrenmandan sonra da daha iyi toparlanma ve gelişme sağlar. NO artırıcılar NO sağlamaz, onun yerine vücutta kolayca NO’ya dönüştürülen arjinin içerirler. Araştırmalar, arjinin verilen deneklerin kas kuvveti ve büyümesinin artıp daha fazla kilo verdiklerini göstermiştir.

Etkisi nasıl en üst seviyeye çıkarılır: 3-5 gram arginine sağlayan bir NO artırıcı seçin. Ayrıca arginine’in NO’yu artırma yeteneğini destekleyen ginseng gibi maddeler içeren NO artırıcılar da alabilirsiniz. Aşağıdaki vakitlerde birer doz alabilirsiniz: Antrenmandan 30-60 dakika önce, antrenmandan hemen sonra ve yatmadan 30-60 dakika önce. Mümkünse her dozu aç karna alın ve NO seviyesinin daha uzun süre korunmasını sağlayan 500-1000 mg C vitamini ile birlikte kullanın.

3- ZMA

Neden listede: ZMA, çinko, magnezyum aspartate ve B6 vitamininin karışımıdır. Önemli bir takviyedir çünkü vücut geliştiriciler gibi ağır çalışan sporcularda genelde, hormon seviyesini düzenleme ve (toparlanma için gerekli olan) kaliteli bir uyku için gereken, bu minerallerin eksikliği görülür. Yoğun çalışma testosteron ve IGF-1 seviyelerini düşürür. Bir araştırmaya göre, ZMA kullanan sporcuların sekiz haftalık antrenman programı boyunca testosteron ve IGF-1 seviyeleri büyük ölçüde artarken plasebo (etkisiz madde) alanlarda bu seviyeler düşmüştür. Doğal olarak testosteron ve IGF-1 seviyelerini artırmanın kas gelişimi üzerindeki etkisi de büyüktür.

Etkisi nasıl en üst seviyeye çıkarılır: 30 mg çinko, 450 mg magnezyum ve 10.5 mg B6 vitamini sağlayan bir ZMA ürünü kullanın ve yatmadan 30-60 dakika önce yemek ya da kalsiyum olmadan tüketin. Aç karna ZMA tüketmek emilim ve verimliliğini artırır ve uyku kalitenizi geliştirerek maksimum toparlanmanızı sağlar.