Kasları Şişirmenin Yolu; Arjinin Amino Asidi

Piyasada pek çok takviye var ancak pek azının etkisini anında görürsünüz. Bunların başında arjinin gelir! Hani antrenman sonrasında kaslarınız tişörte sığmaz, sizi adete bir Hulk’a dönüştürür ya, işte arjinin elde ettiğiniz pump’ı maksimuma çıkarır. Peki nasıl yapar bunu? Arjinin amino asit nitrik oksit (NO) üretiminin öncüsüdür. Pek çok araştırma NO’nun kan damarlarını genişlettiğini, buna bağlı olarak daha fazla kanla birlikte kaslara daha fazla besin maddesi gitmesi sağladığını ortaya koymuştur. Ağır bir antrenmanın ardından arjinin ve ornithine kullanan deneklerin GH (büyüme hormonu) ve IGF-I (Insilin benzeri büyüme faktörü) seviyeleri plasebo (etkisiz madde) kullananlara kıyasla daha fazla artış göstermiştir.

Fitness antrenörü Jim Stoppani’nin yorumu: “Bir araştırmada, dört hafta boyunca arjinin kullanan deneklerin plasebo kullananlara kıyasla daha fazla yağ yakıp kas yaptıkları görülmüştür.”

Yapın: Antrenmandan 30-45 dakika önce aç karna 3-5 gram alın.

Ürün tavsiyesi: Pek çok preworkout ürününde düşük de olsa arjinin bulunur. Ancak gerçek bir pump etkisi için arjinini ayrıca kullanmanız gerekir. Şimdi tekli paketlerde satılan arjinin amino asidi ile antrenman öncesinde kullanmak çok daha rahat.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir