Lebron James Diyeti

 

Lebron James son bir kaç sene içinde büyük değişikliklere imza attı. Önce sürpriz bir karar ile takımını değiştirdi. Sonra da diyetini…

Lebron’un baklavaları ile tanışmamızı sağlayan diyet; ketojenik diyeti. Diyetin temel prensibi, vücudun enerji ihtiyacını karbonhidrat yerine yağlardan elde etmesini sağlamak. İlk başta kulağa karbonhidrat fakiri diyetlere benzer gelse de, ketojenik diyetin tek amacı zayıflama değil. Aslında çıkış noktası, hastalıkların iyileşmesine yardımcı olmak. Uzmanlar, kandaki şeker düzeyinin yükselmesini engelleyen bu diyete uyan kanser hastalarında kanserli hücrelerin büyümesi ve metastaz yapmasının yavaşladığını belirtiyor. Bu diyet konsepti, Steve Jobs’un kansere yakalanmasından sonra uzmanların tahmininden 2-3 yıl ,daha uzun süre yaşamasında büyük pay sahibi.

Diyetin Mekanizması ise şöyle: Vücudumuz enerji üretmek için öncelikle glikoz moleküllerini kullanır. Kanda glikoz moleküllerinin artması ile beraber insülin düzeyi yükselir ve hücrelere glikozun girmesini sağlar. Peki yeteri kadar karbonhidrat almazsak ve kanda glikoz bulunmazsa ne olur? Cevap; ketosis. Vücut enerji olarak kullanılmak üzere yağ asitlerinden ketonları üretmeye başlar. Ketonlar, en başta beyinde, karbonhidratın yerine kullanılır.

Ketojenik diyetler karbonhidrat açısından düşük de olsa, her düşük karbonhidrat diyeti ketojenik değildir. Ketosis sürecini uzman denetiminde yapılan kusursuz ayarlamalar, gramaj ile belirlenen yiyecekler belirliyor. Genellikle ketojenik diyetlerde günlük kalori alımının, %60-70’i bitkisel yağlardan, %20-30’u proteinden ve kalan %5-10’u da bitkisel karbonhidrattan elde ediliyor.

Proteinin az oluşu, özellikle yoğun antrenman yapanları endişelendirmesi muhtemel. Ancak yüksek miktardaki protein ketonların oluşumunu engelliyor. İşte bu yüzden diyetin bir uzman denetimi altında yapılması şart; gramajlar sonuçları dramatik olarak etkiliyor.

Lebron James bu süreçte kaç kilo verdiğini tam olarak açıklamasa da hayatının en zor 67 gününü geçirdiğini belirtiyor.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir