Lösin Neden Bu Kadar Popüler?

Araştırmalar, lösinin (leucine) amino asitler içerisinde protein biyo sentezinde sağlayarak kas gelimini destekleyen en önemli amino asit olduğunu gösteriyor. Üstelik faydaları protein sentezi ile sınırlı değil. Özellikle diyet döneminde düşük kalorili beslenen kişilerde, kilonun kaslardan değil yağlardan verilmesine destek oluyor. Peki lösini nasıl kullanmak gerekiyor? BIGJOY atleti, Mert Önen’e sorduk;

“Lösin Henüz yeterince kıymeti bilinmeyen bir amino asit. Kortizol seviyesini düşürerek yıkımı önlüyor, kas yorgunluğunu azaltıyor ve hızlı onarım sağlıyor. Yani hayal ettiğiniz vücuda kavuşmanızda en büyük yardımcı.

Lösin, BCAA’ları oluşturan 3 amino asitten biridir. Eğer beslenme düzeninize lösin eklemek istiyorsanız, bir kaç farklı alternatifiniz var; BCAA takviyesi alabilir ya da aromasız satılan lösin tozlarından birini içtiğiniz başka bir takviyenin, mesela protein tozunun içine ekleyebilirsiniz. Eğer halihazırda kullandığınız bir takviye varsa, aromasız olan lösin çok işinize yarayacaktır.

Haftada 4-5 gün sıkı antrenman, ağırlık antrenmanına önemli vakit ayıran üyelerimde, antrenman öncesinde ve sonrasına birer ölçek toplam 10 gram kullanmanın olumlu olduğunu gördüm.

Pek çok kişinin fazla yağlardan kurtulmak için başvurduğu ilk yöntem düşük kalorili beslenmek ve hatta aç karnına antrenman (özellikle sabahları kardiyo) yapmaktır. Vücudunuzun buna tepkisi yağlarla beraber kasları da yakmak olur.

Lösini sabah kalkar kalmaz da almak, IGF hormonunu (insülin like growth hormone) artırarak kortizolü baskılar ve özellikle diyet yaptığınızda, düşük kalorili beslendiğinizde vücudunuzun güne katabolik faza geçmesini yani enerji olarak kaslarınızı kullanmasını önler.” diyor Mert Önen.