Neden Drop Setler İşe Yarar?

Drop set yapmak eski usul bir çalışmadır. Arnold Schwarzenegger’in Modern Vücut Geliştirme Ansiklopedisine göre, drop set tekniği ilk olarak 1947 tarihinde, Body Culture dergisinin editörü, Henry Atkins tarafından keşfedilmiş (Atkins aslında ona “değişken ağırlıklı sistem” adını vermişti) ve vücut geliştirme teknikleri arasında girmiştir. O tarihten beri temel fikir –daha fazla tekrar yapabilmek için kullanılan ağırlığı azaltmak– pek çok farklı isimle anıldı. Adını, descending set, triple drops, burnouts, breakdowns, up the stack, down the rack ya da stripping metodu olarak duymuş olabileceğiniz drop setler, zaman içerisinde etkisi tecrübeyle ispat edildiğinden, onlarca yıldır hiç unutulmadan kullanılmaya devam edilmiştir. Pek çok sporcu hem kuvvet antrenmanı hem de güç antrenmanında drop setlere yer verir. Sizlere tüm türleri ve onları en verimli şekilde nasıl yapacağınızı tek tek anlatacağız.

Peki neden etkili bir yöntemdir?
Normal bir sette belirlenen tekrar sayısında kas tükenişine erişmiş olsanız bile kesin olarak tükenmiş sayılmazsınız –yani tek tekrar dahi yapamayacak hale henüz gelmediniz. Sadece kullandığınız ağırlıkla geçici bir tükeniş yaşadınız. Bardan ya da makineden biraz ağırlık azaltarak setleri uzatabilir, böylece kas yorgunluğu ve çalışma miktarını artırmış olursunuz.

Drop setler sadece ilk seferde çalışmayıp geri planda kalan kas liflerini çalıştırmakla kalmaz ayrıca çalışan kaslara da daha fazla kan sevk edilmesini sağlar. Asgari dinlenme ile ilk ağırlıktan azalttığınız ağırlığa geçtiğinizde, kana, çalışan kaslardan geri dönmesi için fırsat tanımamış olur ve müthiş bir kas şişkinliği (pump) elde edersiniz. İlk setteki yüksek direnç ve drop setlerdeki yüksek sayı arasında kas hücrelerindeki protein liflerini ve enerji üreten unsurları büyümeye teşvik edersiniz. Diğer bir değişle, kas içerisindeki büyümeden sorumlu iki bölgeyi de uyararak hacmi maksimuma çıkarmış olursunuz.