Omuz Kasları İçin Dumbbell Mi Daha İyi Barbell Mi?

Omuzlar kasları için hangisi daha faydalı; barbell press mi dumbbell press mi? Peşin peşin söyleyelim, bu sorunun kesin bir cevabı yok. Zira bu iki hareketinde farklı faydaları var. Omuzlar üç baştan oluşur: Ön, orta ve arka omuz kasları. Bar ile yapılan front barbell press hareketi ön omuz kaslarını da en çok çalıştıran türdür. Bunun nedeni sizi barı üst göğüsten baş üzerine kaldırırken dirsekleri önde tutmak zorunda bırakmasıdır. Bu türü omuz geliştirme için çok önemlidir zira diğer omuz hareketlerine kıyasla daha fazla ağırlık kaldırmanıza imkan verir. Çünkü ağırlığı kaldırırken ön ve orta omuz kaslarına ek olarak üst göğüs kaslarından da destek alırsınız.

Dumbbell press hareketi, orta omuz kaslarını maksimum ve ön omuz kaslarını minimum çalıştırır. Barbell ve dumbbell türleri arasındaki asıl fark dumbbell’ların daha fazla olan hareket mesafesi sağlamasıdır. Bu sayede kollarınızı daha yukarı kaldırabildiğiniz için daha fazla omuz kası (ve trapez) lifi çalışır; ama bu özgürlük ağırlığın miktarında azalmaya neden olur.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir