Omuzlarınızı Dengeli Geliştirin

Omuz kasları dengesiz gelişmeye en müsait kas grubundur. Çünkü pek çoğumuz, omuz geliştirme hareketleri içerisinden farkında olmadan ön omuz kaslarına konsantre olanları seçer, arka omuzu ihmal ederiz. Omuzlar için yaptığınız hareketler shoulder ve military press, shrug ve dumbbell lateral raise’dan mi ibaret? O zaman sizin de bu grupta olma ihtimaliniz bir hayli yüksek.

Daha geniş ve dengeli omuz kasları elde etmeniz için size bir çift dumbbell ile yapabileceğiniz ideal kombinasyonu önereceğiz. Ancak önemli bir noktanın altını çizelim; bu hareket rotater cuff’ları çalıştırır (özellikle ikinci hareket). Kas ve tendonlardan oluşan bu bölge son derece hassas olduğu için ağırlıkların hafif olmasına dikkat edin.

İlk hareket, herkesin en iyi bildiği omuz hareketi; Arnold press. Bu hareketi 3 set, 10 tekrar yapacaksınız.
omuz1

İkinci hareket ise Cuban rotation. Dirsekleriniz 90 derece bükük halde ve üst kollarınızı yere paralel tutun. Ardından kollarınız yere dik gelecek şekilde, 90 derece kaldırın. Bu hareketi de 3 set, 10 tekrar yapacaksınız.
omuz2