Önce Ağırlık Mı Yoksa Kardiyo mu?

Herkesin aklındaki soru; antrenmana ağırlık ile mi yoksa kardiyo ile mi başlamalıyım? Brezilyalı araştırmacılar, önce ağırlık çalışması ardından da 30 dakika kardiyo yapan ya da önce 30 dakika kardiyo sonrasında ağırlık çalışması yapan deneyimli erkek sporcuların testosteron tepkilerini ölçtüler. Ve sonuçlar tahmin ettiğinizin tam tersi.

Önce ağırlık çalışıp hemen ardından kardiyo antrenmanı yapan sporcuların testosteron seviyeleri ağırlık antrenmanında zirve yapıyor, kardiyo antrenmanı sırasında ise düşüyordu. Ancak kardiyoyu ilk kardiyoyu ilk yaptıklarında testosteron kardiyo sırasında artıp ağırlık çalışması sırasında da artmaya devam ediyordu.

Peki bu “Önce kardiyoyu yapın” demek mi? Pek sayılmaz. Tavsiyemiz yine de önce ağırlık çalışmanız yönünde çünkü bu sayede asıl önemli olan şeyi güç ve enerjiniz yerinde iken yapmış olursunuz. Diğer taraftan testosteron seviyesinin düşmesinin nedeni ağırlık çalışması sırasında kaslar tarafından büyük miktarda testosteron tüketilmesi de olabilir. Ağırlık kaldırmak kas hücrelerindeki androjen reseptörü (kas büyümesini teşvik etmek için testosteronun bağlandığı reseptörler) sayısını artırır ve bu da kandan kas hücrelerine daha fazla testosteron gitmesine neden olur. Kısacası kardiyoyu bu işi hallettikten sonra yapın.