Protein Tozu Antrenmandan Önce Alınır Mı?

Sütte iki tür protein bulunur: Whey ve kazein. Whey çözünebilirdir ve süt proteinin yüzde 20’sini oluştururken kalan yüzde 80’ini de kazein oluşturur. Whey proteininin en çok satılan ve en faydalı takviye olmasının bir nedeni de yağsız kas kütlelerini inşa etmesidir. Diğer hiçbir protein kaynağının amino asitleri 45-60 dakikada kana karışan whey proteini kadar hızlı sindirilmez. Whey’in bu özelliği, kasların büyümeye daha meyilli olduğu antrenmanlar sonrasında protein sentezini derhal başlatıp kas büyümesinin yolunu açar.

Peki whey protein tozu sadece antrenman sonrasında mı alınır? Victoria Üniversitesi’ndeki uzmanlar bu soruya cevap bulmak için bir araştırma yapmış. Sonuçlara göre, 10 hafta boyunca antrenmandan hemen önce ve sonra whey protein tozu, kazein ve glikoz tüketen deneklerin aynı takviyeleri sabah ve akşam tüketen deneklere göre kas kütlesinde yüzde 80 ve kas kuvvetinde yüzde 30 artış görülmüştür. Ayrıca onlar yağ yakarken diğer grupta bir değişiklik olmamıştır.

Araştırmacıların tavsiye ettiği miktar ise, standart ölçeklerden biraz daha az. Antrenmandan 30 dakika önce ve antrenmandan sonraki 30 dakika içerisinde 20 gram whey proteini almanız tavsiye ediliyor.

bigwhey-whey-protein

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir