Rich Froning Hakkına Merak Edilenler

Güçlenmek isteyen kişilere tavsiyeniz var mı?
“Evet, ağır kaldırsınlar” diyor gülerek. Olimpik kaldırışların çok faydası olur. Ayrıca eğer antrenmanda eğlenmiyorsanız ona bağlı kalmaz, doğal olarak da başarılı olamazsınız.”

Yaşadığınız en büyük zorluk neydi?
Yarışmalara baktığımda, 2009’da Games’de ipten düşmüştüm. Üzerimde o kadar büyük bir baskı hissetmiştim ki artık benim için eğlence olmaktan çıkmıştı. Sonrasında CrossFit yapmak istemeyecek kadar hayal krıklığına uğramıştım. Sonra hedeflerimi yeniden değerlendirdim ve bu işe neden başladığımı hatırladım.

İlk yarışta oldukça zorlandığınızı hatırlıyoruz.
Evet. İlk yarış 250 metre yüzme, 1 mil koşu, 50 barfiks, 100 şınav, 150 squat ve yine 1 mil koşu içeriyordu. Üstelik hepsi kumda yapılıyordu. O gün kendim hakkında çok şey öğrendim.

rich-froning-3

CrossFit’e antrenmanların belli bir programı izlememesi, gelişim açısından olumsuz etkisi olduğunu düşünenler var. Sizce bu CrossFit’in bir zaafı mı?
Gerçek hayatı programlayabiliyor musunuz? CrossFit’in arkasında yatan düşünce de bu. Gerçek hayat sizi, planladığınız değil, başınıza gelen şeyleri yapmaya zorlar. Ve vücudunuz her şeye uyum sağlayan mükemmel bir makinedir. Antrenmanların sürekli değişken olması, vücudunuzu farklı görevlere sürekli hazır tutar.

Evde kendi spor salonumuzu kuruyor olsak sahip olmamız gereken 3 alet nedir?
Elbette bir barınız ve ağırlıklarınız olmalı. Ayrıca bir barfiks barı ya da halkalarınız olmalı. Son olarak da bir kettlebell.

En sevdiğiniz hareket Nedir?
Kesinlikle snatch.

En peki sevmediğiniz?
Tereddütsüz koşu. Benim için 100 metrenin üzerindeki tüm mesafeler bir işkence.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir