Ring Dips Hareketinde Ustalaşın

Tüm dips hareketi çeşitleri içerisinde Ring dips, ustalaşması en zor ama en önemli hareketlerinden biridir. Çünkü ring dips’te ustalaşmadan CrossFit’in vazgeçilmezi muscle up hareketini yapamazsınız.

1. Statik tutuş
Ring dips pratiği yapmaya, tepe noktasından yani kollarınızla kendinizi ittiğiniz, en yukarıda durduğunuz pozisyondan başlayacağız. Bu yüzden halkaları, yerden zıplayarak bu pozisyona çıkabileceğiniz kadar yaklaştırın.

İlk aşamada statik duruşu, yani tepe noktasındaki pozisyona konsantre olacağız. Bu konumda, ellerinizi kalçalarınızın hemen yanında ve dirseklerinizi düz tutun. Karın kaslarınızı sıkmanızın dengeyi sağlamakta tahmin edeceğinizin ötesinde önemi vardır.

2. Negatif aşama
Statik duruştan, triceps kaslarınızın çalıştığını hissederek yavaşça inin. İnerken dirsekleriniz yanlara açılmadan değil de doğruca geriye gitmelidir. Eğer dirseklerinizi yanlara açarsanız triceps kuvvetinin bir kısmını kaybedersiniz. Bazı CrossFit koçları iniş aşamasında göğsünüzü öne eğmenizin daha iyi olacağını öneriyor.

animation (1)

3. Jumping ring dips
Statik tutuş ve yavaş inişte ustalaştıktan sonra onları zıplayarak yükselişle birleştirin. İşte akıcı ve tempolu çalışmaya bu noktadan sonra başlarsınız. Bir ritim geliştirmeye çalışın ve destek almadan press up yapamıyor olmayı kafaya takmayın. Bu aşamada önemli olan, formunuzu bozmadan arka arkaya çok tekrar yapmayı öğrenmektir.

Bu şekilde 8-10 tekrar tekrar yaptığınızda triceps kaslarınızın yandığını hissedeceksiniz

3. Yukarı itiş (press up)
Yukarıdaki üç adımı tamamladıktan sonra ring dips’te kendinizi yukarı itmeye başlayabilirsiniz. Burada farklı metodlar vardır. Size dizlerinizi kullanarak momentum yarattığınız metodu öğreteceğiz.

Kontrollü şekilde indikten sonra dizlerinizi büküp onları yaklaşık bel hizanıza getirin. Şimdi aşağı doğru sert bir tekme atıp derhal push up yapın. Bacaklardaki momentumu kullanabilmek için tekmeden sonraki itişin zamanlaması büyük önem taşır. Tekme ve itiş kısımları senkronize olmalı. Eğer kendinizi erken iterseniz tekmenin ürettiği gücü en üst seviyeye çıkaramazsınız.

animation (2)

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir