Sadece Koşudan Oluşan CrossFit Antrenmanı

CrossFit “yüksek yoğunlukta yapılan ve sürekli değişen fonksiyonel hareketler” olarak tarif edilir. Ancak bu tek bir hareketten oluşan antrenmanların olmadığı anlamına gelmez. Örneğin koşudan oluşan bu antrenman (run wod) gibi.

Antrenman 4 bölümden oluşuyor. Her bölümde koşabildiğiniz kadar hızlı koşacaksınız. ilk koşu 1600 metrelik süreli koşudur ve amaç olabildiğince hızlı koşmaktır. Bitirme zamanınız ne olursa olsun üç dakika dinlenip tekrar koşmaya başlayacaksınız. Bir sonraki ise 1200 metre koşudur. Bu bölümü de ilki kadar hızlı koşun ve aynı 400 metrelik dağılımı korumaya çalışın. 1200’den sonra iki dakika dinlenin ki bu süre siz nefes nefese kalmışken insafsızca görünecektir.

Üçüncü koşu 800 metre sprinttir. Eğer bir koşucu değilseniz 800 metre bu antrenmanın en yıpratıcı bölümü olabilir. İlk iki bölüm sizi zaten yeterince hırpalamıştır ve dinlenme süreleri de yeterli değildir. 800 metreye hızlı bir giriş yapabilirsiniz ama nefesinizin kesilmesi uzun sürmeyecektir. Bitiş çizgisini geçtiğinizde dinlenmek için sadece bir dakikanız vardır ve sonrasında sizi 400 metre beklemektedir. Bu antrenmanın değerlendirmesi gayet basittir: İlk koşuya başladığınızda kronometreyi çalıştırın ve son koşuyu tamamladığınızda durdurun. Altı dakikalık dinlenme süresini çıkararak toplam koşu sürenizi bulun.

run-wod