Sağlıklı Sporcu Pizzası

Amacı sağlıklı beslenme olan herkesin denemesi gereken bir tarif; tatlı patatesli pizza! Pizza hamuru olarak tatlı patates kullandığımız, üzerine dilediğiniz protein kaynağını koyabileceğiniz bu tarif sağlıklı beslenme programınız içerisinde yer almayı hak ediyor.

Nelere ihtiyacınız var?
2-3 adet orta büyüklükte tatlı patates
2 su bardağı tam buğday unu
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
Mozeralla peyniri
Domates salçası

Nasıl Yapalır?
1. Fırını önceden 400 dereceye ısıtın.
2. Patatesleri soyup, dörde bölün. Kaynar suda 30 dakika haşlayın. Ardından bir kasede kurulayın ve ezip püre haline getirin.
3. Patates püresine tam buğday ununu, kabartma tozunu ve tuzu ekleyerek yoğurun.
4. Malzemeyi bir santim kalınlığında olacak şekilde, pişirme kağıdını ya da pizza tepsisine yerleştirin.
5. Hamur kahverengileşinceye kadar fırında 15-20 dakika pişirin.
6. Çıkartıp üzerine istediğiniz malzemeyi ekleyin. Ve bu aşamada lütfen yaratıcı olun:) Malzemeleriniz pişinceye kadar biraz daha fırında bekletin. Mesela mozerella peyniri için 5 dakika yeterlidir.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir