Sahte Paleo Diyeti

Paleo diyeti hızlı yağ yakımı ve daha sağlıklı yaşamak için en etkili ve bizim de en çok desteklediğimiz beslenme programlarından biridir. Ancak katı bir paleo diyetini takip etmek pek çok kişi için zordur. Bu beslenme programında sadece avcı-toplayıcıların yiyebildiği et, kök, yemiş ve tohumlarla beslenmeniz gerekir. Biz de birkaç ufak değişiklik yaparak, bu diyetten daha kolay fayda elde etmeyi mümkün kıldık. İşte bu yüzden buna “sahte paleo” diyeti diyoruz.

Ara öğünler
Eski insanlar günde 3 öğün (hatta ara öğünlerle 6 öğün) beslenmek elbette mümkün değildi. Acıktıklarında avlanır ya da toplayıcılık yapar, günde belki 1 ya da 2 kere beslenirlerdi. Bu yüzden paleo diyetinde sık sık beslenmeniz önerilmez. Ancak antrenman yaptığınız zamanlarda, özellikle antrenmanın hemen ardından, takviye almanız daha faydalı olduğu için plana bir ara öğün ekledik.

Tam tahıllar
Paleo diyetinin şartlarından biri de işlenmiş gıdalardan uzak durmaktır. Eğer tahıl ekleyecekseniz kinoa ya da esmer pirinç ekleyin. Kepekli makarna, yulaf ezmesi ve tam buğday ekmeği gibi işlenmiş gıdaları en aza indirin. 

Sebze gücü
Araştırmalar, modern avcı-toplayıcıların kalorilerinin yaklaşık %33’ünü etten, kalanını ise topladıkları bitkilerden aldığını ifade etmektedirler. O nedenle sizin diyetinizde de bolca bitki tabanlı besin bulunması gerekir. Yumrulara paleo diyetinde izin verildiği için patatese yüklenebilirsiniz.sahte paleo

 

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir