Snatch Nasıl Yapılır?

Snatch bütün olimpik kaldırışların anasıdır. Güç ve tekniğin mükemmel bir birleşimidir. Göreviniz (tabi kabul ederseniz) yerdeki ağırlığı tek bir harekette yukarı (overhead) kaldırmaktır. Pek çok kişi snatch hareketinin en zor tarafının barı yerden kaldırma kısmı olduğunu düşünse de, bugün hangi CrossFit antrenörüne giderseniz gidin en çok hata yapılan kısmın barın altına girme kısmı olduğunu söyleyecektir.

Snatch hareketi, tıpkı clean hareketi gibi 3 parçaya bölünebilir.

İlk çekiş

snatch-1

Bar önünüzde dursun. Başlangıç pozisyonu deadlift’e çok benziyor. Sadece kollarınızı biraz daha geniş açarak barı tutacaksınız. Sırtınız düz olsun, omuzlarınızı barın tam üzerinde tutun ve göğsünüz de ileriyi göstersin. Unutmayın, eğer bu pozisyonda rahat değilseniz bir yerde kesinlikle yanlışlık yapıyorsunuzdur.

Deadlift yapar gibi ayağa kalkın. Barı aniden yukarı kaldırmayı düşünmeyin. Hızınız yavaşça artsın (ivmenizi başta düşük tutun). Bu nokta da yapılmaması gereken iki şey var; barı kollarınızla kaldırmaya çalışmayın ve dirsekleriniz kırmayın.

İlk çekiş aşaması bar dizlerinizi geçip baldırınızın ortasına geldirdiği anda biter.

İkinci çekiş

snatch-2

Burası işlerin agresifleştiği nokta. Bacaklarınızı kullanarak kalkarken, kalçanızı patlayıcı şekilde açın (“hip hinge” yapın). Bu hareket barın yukarı doğru hareket etmesini sağlayacaktır. Hareketi shrug yaparak ve parmak uçlarınıza kalkarak tamamlayın. Unutmayın eğer bar, vücudunuza paralel (yere dik) hareket etmiyorsa bir yerde hata yaptınız demektir.

Üçünü aşama; itiş

snatch-3

Bar en üst pozisyona ulaştığında kendinizi barın altına sokacaksınız. Bu noktada bacaklarınızı hızlı bir şekilde geniş açın. Barı overhead pozisyonunda tutun ve yukarı kaldın.