Spor Yapanlar İçin İdeal Kahvaltı

Sabah saat 7.00’yi göstermeden saatiniz çalıyor. İşe gitme vakti! Trafiğe kalmadan giyinip çıkmak için geri sayım çoktan başladı. Aceleyle giyiniyor, tüm uzmanların günün en önemli öğünü olarak adlandırdığı kahvaltıyı atlayarak kendinizi sokağa atıyorsunuz. Ne de olsa ofiste cevaplanmayı bekleyen onlarca e-posta ve yolunuzu gözleyen çok telaşlı bir patronunuz var. Kahvaltı bekler ama patron beklemez.

Hikaye bir yerden tanıdık geldi mi? Pek çok kişi için bu hikayedeki kurtarıcı, evden çıkmadan hızla yenen müslilerdir. Türkiye’de özellikle son birkaç senedir popülerlik kazanmış olsa da müslilerin aslında 100 yıllık bir geçmişi var. İsveçli beslenme uzmanı Maximilian Bircher-Benner tarafından bundan bir asır önce popüler hale getirilen müsliler günümüzde pratik, besleyici, lezzetli ve en önemlisi de doyurucu bir öğün alternatifi arayan herkesin ilk başvurduğu besindir. Ancak tek büyük bir kusurları vardır; içerdikleri yüksek karbonhidrat oranı.

Standart bir müslinin 100 gramında, markaya bağlı olmak üzere 60 ila 70 gram arasında karbonhidrat bulunur. Bu yüzden forma girmek için karbonhidratı sınırlı tüketen pek çok kişi, beslenme programları içerisinde müsliye yer vermekten kaçınır. Gün içinde karbonhidratı sebzeler ve baklagillerden almaya çalışan MuscleBig ekibi olarak biz de bu grupta yer alıyoruz. Daha doğrusu yer alıyorduk. Ta ki bir kaç hafta önce market raflarına Bigjoy Protein Müsli çıkıncaya kadar.

Ürünün en çarpıcı noktası; 100 gramında sadece 38 gramın karbonhidrat içermesi. Üstelik, isminden de anlaşılacağı üzere protein oranı yüksek; 100 gramda 30 gram protein içeriyor. Eğer sabah kahvaltıda ya da ofiste ara öğün olarak protein ihtiyacınızı düşük kalorili bir şekilde karşılamak istiyorsanız mutlaka incelemenizi tavsiye ediyoruz. Amacınız düşük kalorili beslenmek ise süt veya yoğurt ile beraber tüketebilirsiniz. Ancak bizim gibi performans odaklı besleniyorsanız, damak zevkinizde göre içerisinde bir yemek kaşığı doğranmış badem ya da ceviz, bir çay kaşığı keten tohumu, yarım muz ya da yarım su bardağı çilek böğürtlen ve biraz da tarçın ekleyerek süper bir öğün haline getirebilirsiniz.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir