Spora Ara Ver Daha Güçlü Geri Dön

Kas geliştirme için dinlenmek zorundasınız. Uyku ve spor salonundan uzak durmak ağırlık çalıştığınız için hasar gören dokularınızı tamir edebilmesi için vücudunuza ihtiyaç duyduğu zamanı tanır. Peki bu süre ne kadar olmalı?

Japonya’da yapılan yeni bir araştırmaya göre, 12 günlük hiçbir egzersizin yapılmadığı dinlenme dönemi, kaslar içerisindeki anabolik sinyallerin yeniden hassasiyet kazanmasına yardımcı oluyor. Yani sizi kas yapma hedefinize yaklaştırıyor. Elit powerifting sporcusu ve International Sports Sciences Association’ın kurucusu Dr. Fred Hatfield’e göre ise herkese uygun bir süre belirtmek imkansızdır.

“Egzersiz yapmaya ya da yapmamaya herkes farklı tepki verir,” diyor Hatfield. “Tümüyle ne kadar ağır çalıştığınıza ve hasara neden olan çalışmaların sayısı ve yoğunluğuna bağlıdır. Üst seviyedeki CrossFit sporcularının tam olarak toparlanabilmesi bir hafta, 10 gün ve hatta daha uzun sürebilir.”

CrossFit’çiler fitness bağımlıları, powerlifter’lar ve strongman’ler (resimdeki Derek Poundstone gibi) yüksek yoğunluklu antrenman yapanlar, tip2b denilen beyaz kas liflerini daha fazla çalıştırırlar. Bu kas lifleri çap olarak en geniş kas lifleridir. Ve diğer kas liflerine kıyasla içlerinden daha az kan geçer (beyaz renge sahip olmalarının sebebi de budur). Bu yüzden yenilenmeleri daha uzun zaman alır. Ama vücut geliştirme hedefi ile spor salonuna giden normal biri için daha kısa bir süre yeterli olacaktır. Üç aylık sıkı bir çalışma döneminin ardından 1 hafta ila 10 gün arası bir dinlenme (dekondisyon) dönemi deneyin; salona geri döndüğünüzde kendinizi çok zayıf ve güçsüz hissederseniz bu, gerektiğinden daha uzun süre dinlendiğiniz anlamına gelir. Eğer öyleyse, bu sefer dört aylık çalışma döneminden sonra tekrar dekondisyon dönemine girin ve süreyi beş ya da yedi güne indirin. Spora döndüğünüz zaman sürenin tam size göre olduğunu anlayacak ve kendinizi yorgun hissetmeyeceksiniz. Bu süreyi tutturmayı başardığınız zaman da kaslarınız hızla gelişerek size teşekkür edecek.

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir