Sporcu Adamın Yiyecek Alışverişi Listesi

Amacınız ne olursa olsun, ister hacim yapmak, zayıflamak ya da sağlığınızı korumak, bu yiyecekleri alışveriş listenize eklemeye ihtiyacınız olacaktır.

Badem
İşte ya da yolda acıktınız mı? Bir avucu iştahınızı kırmaya yeter. Ayrıca araştırmalar, 50 gram kuruyemiş yemenin LDL (kötü) kolesterolü ve kalp hastalıkları riskini azalttığını göstermiştir.

Yoğurt
Kalorisi düşük ve doyurucudur. Ayrıca whey proteinine eklendiğinde hem fazladan protein sağlar hem de tadının puding gibi olmasına neden olur.

Yulaf ezmesi
Bu ideal vücut geliştirici karbonhidratıdır. Lezzetli, yavaş sindirilen ve size antrenmanlarda ihtiyaç duyacağınız enerjiyi sağlayacak ideal bir kahvaltıdır. Sabahları yulafı tarçınla birlikte deneyebilirsiniz.

Multivitamin
Bulabileceğiniz en kolay ve ucuz sigorta poliçesi multivitamindir. Son derece dengeli besleniyor olabilirsiniz ama temel bir besini atlamadığınızdan emin olmanın tek yolu multivitamin almaktır.

Balık yağı
Balık yağının, tansiyondan kalp yetmezliğine kadar kardiyovasküler sağlığın her yönünü olumlu etkilediği görülmüştür. İltihap önleyici etkisi nedeniyle eklem sağlığı için de önemlidir.

Yumurta
Hiç endişe etmeden yiyebilirsiniz çünkü kolesterol meselesi fazlasıyla abartılmaktadır. En önemlisi büyük bir yumurtada 6-7 gram protein bulunur. Ayrıca sarısını yemek için bir sebep daha: İçinde dokuz temel amino asit bulunur.

yumurta

Sarımsak
Sarımsak kalp krizi ve felci önleyen etkili bir antioksidandır. Üstelik yemeklere lezzet katar.

Salatalık
Salatalık özgürce yiyebileceğiniz yiyeceklerden bir tanesi. Çünkü isteseniz de fazla yiyemezsiniz. Salatalık bolca su içerir ve hemen her şeyle yenebildiği için iyi bir iştah kesicidir. Ayrıca içerdiği çok sayıda antioksidanla da vücuttaki kimyasal toksinleri temizler.

Kuşkonmaz
Türk mutfağında sıkça yer almasa da, B vitamini yönünden zengin olan kuşkonmazda prebiyotik görevi üstlenen ve sağlıklı mide bakterilerinin artmasını sağlayan çözünebilir lifler bulunur. Üstelik düşük kalorili ve lezzetlidir. Izgara etin yanına eklemeyi deneyin.

Muz
Antrenmandan sonra yiyebileceğiniz en iyi toparlanma besini muzdur. Büyük bir muzda 400 mg potasyum ve 4 gram lif bulunur.

Balık
Ton, levrek ve somon ideal bol proteinli besinlerdir. Limon-sarımsak sosuyla fırında 30 dakika boyunca 200 derecede pişirin.

Brokoli
İstediğiniz kadar yiyebileceğini yiyeceklerden bir diğeri olan brokolide sulforaphane adında ve eklem zayıflığına neden olan enzimleri engelleyen bir bileşik bulunur. Ayrıca lif açısından çok zengindir.

Yağsız et
Yağsız olduğu müddetçe kırmızı etten korkmanıza hiç gerek yok. En iyi demir ve çinko kaynaklarından birisidir. Ayrıca içerdiği doymuş yağlar, vücudunuzun daha fazla testosteron üretmesini sağlar.