Sprint mi Yavaş Kardiyo mu Daha Yağ Yakar?

Yağ yakmak için hangi kardiyo şeklinin daha efektif olduğu yıllardır tartışılır. Pek çok kişi yağ oranını azaltmak için yavaş ve sabit tempoda yapılan kardiyo antrenmanları yapar. Son yıllarda yapılan araştırmalar ise, düşük ve yüksek temponun bir arada olduğu aralıklı kardiyo (hiit kardiyo) antrenmanlarının hızlı yağ yakımı konusunda daha etkili olduğunu gösteriyor. Peki hangisini tercih etmeliyiz?

Londra’daki Western Ontario üniversitesinde yapılan bir araştırma, bu iki kardiyo çeşidini 6 haftalık bir program ile karşılaştırmış. Bir grup haftada 3 gün, günde 30-60 dakika yavaş ve sabit tempoda kardiyo yaparken diğer grup ise haftada 3 gün, 6-8 adet 30 saniyelik sprint ve 30 saniyelik yürüyüşten oluşan hiit kardiyo antrenmanı yapmış.

Toplam kardiyo süreleri arasında dağlar kadar fark olsa da hiit kardiyo antrenmanı yapan kişiler, sabit tempoda kardiyo yapanlara göre neredeyse iki katı yağ oranı kaybetmişler.

Araştırmanın sonucu çok net; yağ oranını azaltmak için hiit kardiyo antrenmanları daha faydalı. Peki aralıklı kardiyo nasıl yapılır? Çok basit; Koşu bandına çıkın. 30 saniye boyunca koşabildiğiniz kadar hızlı şekilde koşun, sonra tempoyu düşürerek 30 saniye yürüyün. Bu 1 tekrar demektir. Bunu 6-10 defa tekrarlayın. Unutmayın hiit kardiyo antrenmanlarını sadece koşuda değil, tüm kardiyo egzersizlerinde kullanabilirsiniz.