Süper setler ile Karın Kası

Karın kaslarınızın ne kadar belirgin olacağı (ya da görünüp görünmeyeceği) çok büyük ölçüde boğazınızdan geçenlere bağlıdır. Ancak siz yine de rehavete kapılıp merkez bölgenizi ihmal etmeyin. Unutmayın, karın kasları sadece ne kadar forma olduğunuzun bir göstergesi değildir. Snatch, overhead squat gibi pek çok harekette, vücudunuzun gücü ürettiği ana bölgedir. İşte bu yüzden size evde bile yapabileceğiniz, süpersetlerden oluşan karın kası egzersizleri hazırladık.

Nasıl yapılır?

İki süpersette de, hareketleri arka arkaya toplam 10 set olacak şekilde (ilk hareketi 5 set, ikinci hareketi 5 set) yapmanız gerekiyor. Ancak tamamlayamayacak kadar yorulursanız, set aralarında nefesinizi toplarlayacak kadar dinlenebilirsiniz. Bu sürenin 30-40 saniyeyi geçmesine izin vermeyin. Birinci süper setten ikincisüper sete geçiyorken 1-2 dakika dinlenin.

Süperset #1

karin1aAb Wheel Rollout
Son yirmi yıldır televizyon reklamlarında gördüğünüz egzersiz aletleri içerisinde belki de tek işe yarayanı ab wheel’dir. Onun sağladığı faydayı bir barbell ve ya da ağırlık plakası sağlayamaz.
5 set/10 Tekrar

karin1b
Plank
Plank, dragon flag ya da inverted situp egzersizleri gibi cazip görünmeyebilir ama zannettiğinizden çok daha faydalı bir harekettir.
5 set/30 saniye

Süperset 2

karin2a
Double crunch
Double crunch’ın zor olduğunu mu düşünüyorsunuz? Onu bir de ab wheel ve plank ile beş süperset yaptıktan sonra deneyin.
5 set/12-15 Tekrar

karin2b
Lying windshield wiper
Windshield wiper, ikisi de sorunlu bölge olan alt karın kasları ve oblikleri çalıştırmak için idealdir.
5 set/8-10 Tekrar (her iki tarafa)

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir