Süperset Yağ Yakmak İçin Daha Mı Faydalı?

Zıt kas gruplarını arka arkaya çalıştırdığımız süpersetlerin antrenman yoğunluğunu artırdığı ve daha hızlı yağ yakımı sağladığı düşünülür. Peki hareketleri arka arkaya yapmak, gerçekten de teker teker yapmaktan faydalı mı?

New York’daki Syracuse Üniversitesi’nden araştırmacılar bu teoriyi test etmeye karar vermiş. Bir denek grubu sırası ile bench press, barbell bent-row, barbell curl, triceps extension, leg extention, leg curl hareketlerini her set sonunda 1 dakika dinlenerek, sırasıyla dörder set yapmış.

İkinci grup ise bench press ile barbell bent-row, barbell curl ve triceps extension, leg extention ve leg curl hareketlerini eşleştirerek süperset olarak yapmış. Her süpersetin arasında 1 dakika dinlenerek sırasıyla dörder süperset yapmışlar.

Journal of Strenght and Conditioning’de yayınlanan sonuçlara göre, süper set yapan grup %35 daha fazla kalori harcamış. Süpersetin kas oluşumuna ne kadar katkısının olduğu ya da olup olmadığına araştırmada yer verilmemiş.