Testosteron Artırıcı Antrenman Programı

Testosteron bir erkeklik hormonudur. Normal bir erkek günde, çoğu testislerde olmak üzere, 6 mg kadar testosteron üretir. Yaşlandıkça vücudun testosteron üretimi düşer. Gençlikte ve yetişkinliğe geçişte testosteron seviyesi zirvededir ve 30 yaşından sonra yılda ortalama olarak %1 azalır. Ancak yaşlanma haricinde testosteron seviyesinde gizemli bir düşüş daha görülmektedir; günümüz erkeklerinde geçmişe kıyasla daha az testosteron bulunmaktadır.

Journal of Clinical Endocrinology&Metabolism’de yayınlanan bir araştırmada, otuz yıllık dönemde aynı yaştaki Amerikalı erkeklerin testosteron seviyeleri kıyaslandığında, 80’li yıllarda yaşayanların 90’larda yaşayanlardan daha yüksek testosteron seviyesine sahip olduğu ve yeni yüzyılın başındakilerde de bu oranın en düşük seviyede olduğu tespit edilmiştir. Bu doğal ve anabolik hormon seviyesinin düşmesi plajda sergileyeceği bir vücuda sahip olmak isteyen erkekler için hiç de hayırlı bir haber değildir. Çünkü testosteron, yağ dağılımını düzenler, kas kuvveti ve hacmini artırır. Ayrıca cinsel güç, sperm sayısı, kemik yoğunluğu, kırmızı kan hücresi sayısını etkiler ve hatta kireçlenme ve Alzheimer’a karşı da koruma sağlar. Testosteron seviyesinin düşüklüğü, kalp hastalıkları, obezite, şeker hastalığı ve depresyon gibi pek çok hastalığa neden olur.

testo1

Peki, testosteron seviyesini normal aralığın en üst noktasına nasıl çıkarabilirsiniz? Bunu yapmanın yedi yolunu derledik ve bu yolları uygulayabileceğiniz bir antrenman programı hazırladık.

Bileşik temel hareketler yapın
Araştırmalar, bench press, deadlift ve squat gibi çok eklemli hareketlerin, leg extension ve triceps kickback gibi tek eklemli hareketlere kıyasla testosteron seviyesini daha fazla artırdığını göstermiştir.

Ağır kilolar kullanın
Yüksek tekrarlı setler size iyi bir kas şişkinliği sağlayabilir ama testosteron seviyenizi 5-6 tekrarlı yoğun setler gibi artıramazlar. Tekniğinizi bozmadan kullanabildiğiniz kadar ağır kilolar kullanın ve kasların baskı altında olduğu süreyi uzatabilmek için ağırlığı, hızla yukarı kaldırmadan önce, kontrollü ve yavaşça indirin.

Aşırı çalışmayın
Araştırmalara göre, bisiklet ve triatlon yapan sporcularının testosteron seviyesi normal bir erkekten düşüktür. Aşırı çalışmak testosteron seviyesini düşürür. Eğer antrenmanlarınız bir saatten uzunsa kısaltın. Hem yüksek yoğunluklu aralıklı antrenmanın (HIIT) hem de sabit tempo kardiyonun faydaları olsa da abartmayın.

İşte yukarıdaki prensiplere bağlı karalarak hazırladığımız 2 günlük antrenman programı. Programı dönüşümlü olarak uygulayabilirsiniz.

testo antrenman

Yorumlar

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir