Toes To Bar İle Demir Gibi Karın Kası

Karın kası geliştirme için hala yüzlerce mekik çekiyorsanız, bir daha düşünmenizin zamanı artık gelmiştir. Karın kasları sadece sayıyla şekle girmez. Tüm kas gruplarında olduğu üzere karın kaslarında da nitelik, niceliğin önündedir. Bu yüzdendir ki toes to bar, CrossFit antrenmanlarının vazgeçilmezidir.

Eğer CrossFit Games’i birkaç dakika bile izlediyseniz, Youtube ya da Instagram’da CrossFit box’larını takip ediyorsanız o zaman bu hareketi siz de görmüşsünüzdür: Bir sporcu barfiks barından aşağı sarkıyor ve ayaklarını yukarı sallayıp ayak parmaklarını bara değdirmeye çalışıyor.

Bu hareket sadece merkez bölgesini değil, ön kol ve omuz kaslarını da çalıştırır ve tutuş kuvvetinizi artırır. Toes to bar’ı barfiks barı olan her yerde yapabilirsiniz. Hareket göründüğünden daha zor ama bu tavsiyeleri dinlerseniz en doğru şekilde yapmamanız için bir neden yok.

5 Adımda Toes to Bar
1. Elleriniz omuz genişliğinden biraz açık halde, başparmağınızla barı sıkıca kavrayın. Bacaklarınızı yukarı fırlattığınızda ellerinizi tekmelemeniz hoş olmaz.
2. Ayakları geri atmak, yani kipping yapmak momentumdan yararlanmanızı sağlar. Ayaklarınız geri gittikçe omuzlarınız açılacaktır. Ayaklar en gerideyken, kalça ve karın kaslarınızdan güç alarak öne doğru fırlayın.
3. Ayaklarınızı yukarı çıkması için, dizlerinizi dirseklerinize doğru çekin. Bara doğru yükselirken ayaklarınızı ileri doğru fırlatın.
4. Ayaklarınızı değdirir değdirmez, bir yay çizecek şekilde ayaklarınızı geri atın, omuzlarınız açılarak başlangıç pozisyonuna geri dönün. Kalça kaslarınızı kasarak kendinizi yeniden ileri fırlatmaya hazırlanın.

Yorumlar

  1. Kaan Akinci · 18 Şubat 2016 16:47

    Set ve tekrar sayılarınıda yazsanız fena olmazdı

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir